[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razlike v prilagajanju na vodo med dečki in deklicami

Urša Marc (2011) Razlike v prilagajanju na vodo med dečki in deklicami. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (1850Kb)

    Povzetek

    Plavanje je eno izmed osnovnih oblik gibanja v vodi in je njegovo znanje verjetno enako pomembno kot hoja po kopnem. Predstavlja človekovo obvladovanje vode z lastnimi silami, ki mu omogočajo varno gibanje v želeni smeri na vodni gladini in pod njo, predvsem pa ohranjanje glave nad njo. Zgodnji stik z vodo je za otroka zelo pomemben, saj le tako vodo spozna kot okolje v katerem je sproščen, svoboden in se ne počuti ogroženega. Plavanje je gibalna dejavnost, ki celovito in harmonično oblikuje rast in razvoj telesa. Z različnimi gibalnimi dejavnostmi prilagajanja na vodo vplivamo na razvoj motoričnih sposobnostih. Ker je v predšolskem obdobju latentni prostor motoričnih sposobnosti po mnenju nekaterih raziskovalcev še nesufisticiran, težko govorimo o posamezni motorični sposobnosti in zato tudi ne o razlikah med dečki in deklicami pri posamezni sposobnosti. Kljub temu pa drugi raziskovalci trdijo, da so motorične sposobnosti predšolskih otrok že toliko razvite, da jih lahko s pomočjo prilagojenih testov tudi merimo in da obstajajo razlike v stopnji razvitosti le teh. Glede na slednje raziskovalce, ki trdijo, da so dečki boljši od deklic v moči, hitrosti, preciznosti in koordinaciji, ter glede na dejstvo, da se z dobro razvitimi gibalnimi sposobnostmi hitreje in lažje prilagodimo na vodo, smo želeli ugotoviti, če so razlike med spoloma tudi v prilagajanju na vodo. Cilj diplomske naloge je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v prilagajanju na vodo med dečki in deklicami, ter kako vpliva strah pred vodo pri prilagajanju na vodo. Rezultate smo pridobili s pomočjo ocenjevalne lestvice, kjer smo ocenjevali strah pred vodo, ter stopnje prilagojenosti na vodo. V vzorec smo zajeli 18 dečkov in 12 deklic, ki so obiskovali tečaj plavanja v OŠ Savsko Naselje. Otroke smo testirali pred začetkom in po koncu osem mesečnega tečaja plavanja. Podatke smo obdelali s statističnim paketom SPSS (Statistical Package for The Social Sciences). Uporabili smo podprogram FREQUENCIES za izračun frekvence posameznih odgovorov, za izračun opisne statistike smo uporabili podprogram DESCRIPTIVES, za ugotavljanje povezanosti ordinalnih in nominalnih vrednosti pa podprogram CROSSTABS. Na številskih spremenljivka smo za ugotavljanje statističnih razlik med skupinama uporabili t-test. Na osnovi podatkov pridobljenih z ocenjevalno lestvico smo prišli do ugotovitve, da med dečki in deklicami prihaja do razlik, tako v prilagajanju na vodo, kot tudi pri strahu pred vodo. Dečki so višje ocene dosegli pri stopnjah prilagajanja na vodo, deklice pa so bile malenkost boljše pri odpravljanju strahu pred vodo. Rezultati pa so nam pokazali, da razlike niso statistično značilne.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: razlike, dečki, deklice, prilagajanje na vodo, strah pred vodo
    Število strani: 72
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. mag. Alenka CemičMentor
    asist. dr. Jera ZajecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8944713)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 367
    Datum vnosa: 18 Okt 2011 13:14
    Zadnja sprememba: 18 Okt 2011 13:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/367

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa