[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vsebinska analiza nacionalnega preizkusa znanja iz biologije 2011

Vesna Bačar (2016) Vsebinska analiza nacionalnega preizkusa znanja iz biologije 2011. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (11Mb)

    Povzetek

    Ena od oblik zunanjega preverjanja znanja je nacionalno preverjanje znanja, ki ga učenci opravljajo ob zaključku devetletnega osnovnošolskega programa. Z zunanjim preverjanjem znanja želimo dobiti čim bolj natančen in objektiven vpogled v znanje učencev. Z nacionalnim preverjanjem znanja omogočimo učencem in njihovim staršem, učiteljem, šolam in institucijam, ki se ukvarjajo z izobraževanjem informacije o uspešnosti pri doseganju ciljev in standardov, določenih z učnimi načrti ter preveriti, kakšna je kakovost poučevanja in učenja. S takim preverjanjem lahko ugotovimo morebitne pomanjkljivosti in si z njihovo pomočjo prizadevati za kakovostnejše učenje in poučevanje v prihodnje. V šolskem letu 2010/2011 je bil eden od štirih predmetov, ki se je preverjal kot tretji predmet, tudi biologija. Preizkus je opravljalo 5683 učencev, katerih povprečni uspeh je bil 48,02 %. Pomanjkljivost teh rezultatov je, da temeljijo samo na razlikovanju med popolnoma pravilnimi odgovori in vsemi drugimi odgovori. Ker je tudi v odgovorih, ki niso popolnoma pravilnih skrita pomembna informacija o znanju učencev, je smiselno opraviti še temeljitejšo vsebinsko analizo preverjanja znanja. Zato se bomo v naši raziskavi osredotočili predvsem na to, koliko in kakšni so delno pravilni odgovori, delno nepravilni in popolnoma nepravilni odgovori. Z analizo naključno izbranega vzorca (184 preizkusov znanja), bomo dobili natančnejši vpogled v dejansko biološko znanje učencev ob koncu devetega razreda na nacionalnem preverjanju znanja leta 2011.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: biologija, zunanje preverjanje znanja, nacionalno preverjanje znanja, naloge izbirnega tipa, naloge strukturiranega tipa
    Število strani: 105
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    asist. dr. Jelka StrgarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11133769)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3657
    Datum vnosa: 05 Sep 2016 12:23
    Zadnja sprememba: 05 Sep 2016 12:23
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3657

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa