[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba infrardeče kamere pri obravnavi pojmov toplota in temperatura v 5. razredu OŠ

Katja Debevec (2016) Uporaba infrardeče kamere pri obravnavi pojmov toplota in temperatura v 5. razredu OŠ. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    S pojmi, kot so toplotni tok, toplota in temperatura se učenci v osnovni šoli konkretneje srečajo šele v 5. razredu. Pojmi s prostimi očmi niso vidni, zato jih je učencem težje konkretno predstaviti. Prav pri tematiki o toploti in temperaturi prihaja do pogostih napačnih predstav. V doplomskem delu je predstavljen pregled učnih načrtov za osnovno šolo in ciljev povezanih s toploto in temperaturo. Obenem so zbrane najpogostejše napačne predstave v povezavi z omenjenima pojmoma. Pripravila sem še pregled eksperimentov o toploti in temperaturi, ki jih predlagajo učbeniki in delovni zvezki za naravoslovje in tehniko v 5. razredu osnovne šole. V teoretičnem delu so predstavljena teoretična izhodišča za obravnavo pojmov toplota, temperatura, toplotni tok, toplotni prevodniki in izolatorji. Predstavljeno je elektromagnetno valovanje, katerega del je tudi infrardeče (IR) sevanje, termografija in z njo povezana IR merilna instrumenta, IR termometer in IR kamera. Ker je smiselno, da se šolski prostor prilagaja novostim in vključuje sodobno tehnologijo ter njene prednosti v pouk, sem kot učni pripomoček pri obravnavi vsebin o toploti in temperaturi izbrala infrardečo (IR) kamero. Ta na razumljiv in vizualno privlačen način prikaže dogajanje med izvajanjem aktivnosti, povezanih s toploto in temperaturo. Izvedba in interpretacija eksperimentov z IR kamero predstavlja dobro izhodišče za obravnavo pojmov pri tematikah energija, toplota, temperatura, toplotni prevodniki in izolatorji, ki so umeščeni v učne načrte v višjih razredih osnovne šole. Na osnovi posnetkov z IR kamero in fotografij z običajnim fotoaparatom je namesto klasičnega preverjanja ali utrjevanja znanja zasnovana didaktična igra, za katero je značilno, da sledi točno določenim vzgojno-izobraževalnim ciljem. Pripravljena gradiva bodo učitelji lahko neposredno uporabili v razredu na dva načina – z ali brez uporabe IR kamere. Učencem bodo tako lahko predstavili tematiko s serijo eksperimentov, ki v smiselnem in po zahtevnosti postopnem vrstnem redu obravnavajo in vpeljujejo pojme toplota, temperatura in toplotna prevodnost.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: temperatura, toplota, infrardeča kamera, termografija, didaktična igra
    Število strani: 96
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Katarina SusmanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11126601)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3639
    Datum vnosa: 31 Avg 2016 14:52
    Zadnja sprememba: 31 Avg 2016 14:52
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3639

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa