[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Znanje osnovnošolcev o gozdu ter njihov odnos do gozda in njegovih ekosistemskih storitev

Urša Krašovec (2016) Znanje osnovnošolcev o gozdu ter njihov odnos do gozda in njegovih ekosistemskih storitev. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1710Kb)

    Povzetek

    Gozd kot ekosistem ima veliko različnih vlog in funkcij, toda v današnjem času prihaja do vse večjega spreminjanja in izgub funkcij ekosistemov, česar vzrok je tudi človek. Za ohranitev ekosistemov in njihovih ekosistemskih storitev je pomembno ozaveščanje in izobraževanje mladih. Učenci se že ob vstopu v osnovno šolo seznanijo z vsebinami o ekologiji, ki jih v procesu šolanja dopolnjujejo in poglabljajo. Kljub številnim prizadevanjem za ozaveščanje in izobraževanje o pomenu ekosistemskih storitev in ohranitev gozda kot ekosistema je tematika slabo raziskana, zato želimo raziskati znanje osnovnošolcev o ekologiji gozda ter njihov odnos do gozda in njegovih ekosistemskih storitev. V raziskavi so sodelovali učenci šestih in devetih razredov petih osnovnih šol gorenjske regije. Anketni vprašalnik in preizkus znanja je rešilo 380 učencev. V empiričnem delu smo s pomočjo preizkusa znanja preverjali znanje učencev o ekologiji gozda, s pomočjo anketnega vprašalnika pa odnos učencev do ekosistemskih storitev. Ugotavljali smo razlike v znanju o ekologiji gozda in odnosu do ekosistemskih storitev gozda glede na spol in starost učencev. S pomočjo raziskave smo ugotavljali, ali sta znanje in odnos učencev med seboj povezana. Z raziskavo smo ugotovili, da večina anketiranih učencev gozd obiskuje bodisi enkrat bodisi večkrat tedensko. Večina v gozd zahaja zaradi rekreacije, druženja in sprostitve. Menimo, da je splošno znanje učencev o ekologiji gozda slabše, za razliko od odnosa učencev, ki so jim ekosistemske storitve gozda pomembne in zelo pomembne. Učenci so izmed vseh ekosistemskih storitev najvišje vrednotili podporne storitve gozda, najmanj pomembna pa jim je kulturna storitev gozda. Z raziskavo smo ugotovili, da boljše, kot je znanje učencev, višji je njihov odnos do ekosistemskih storitev gozda. Dekleta so v povprečju dosegala večje število točk pri preizkusu znanja kot dečki. Bistvenih razlik med odnosom učencev do ekosistemskih storitev gozda glede na spol nismo opazili, le v primeru podpornih storitev gozda, kjer dekleta tej funkciji gozda dajejo višji pomen kot dečki. Ugotavljamo, da višja, kot je starost učencev, boljše je znanje o ekologiji gozda, ter višja, kot je starost učencev, višji je odnos do oskrbovalnih in kulturnih storitev gozda. S pomočjo analize učnih načrtov naravoslovnih predmetov v osnovni šoli, ki obravnavajo vsebine o ekologiji, smo ugotovili, da so le-te prisotne v učnih načrtih od prvega do devetega razreda osnovne šole. Teme se v procesu šolanja nadgrajujejo, poglabljajo in prepletajo. Pomembno je, da učitelji te vsebine učencem približajo že na samem začetku šolanja in jim s primeri iz vsakdanjega življenja predstavijo vplive človeka na okolje, s tem pa spodbudijo njihovo zavzemanje za varovanje gozda in njegovih ekosistemskih storitev. Z raziskavo želimo poudariti pomen poučevanja mladih o temah ekologije in spodbuditi posameznike k pozitivnemu odnosu do gozda in njegovih ekosistemskih storitev. Namen raziskave je prikaz stanja o znanju ekologije gozda in odnosa do ekosistemskih storitev gozda učencev v osnovni šoli. Zavedati se moramo slabega stanja našega okolja in za njegovo ohranitev stremeti k pozitivnemu odnosu posameznikov do okolja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: ekosistemske storitve, gozd, ekosistem, učenec, odnos, znanje
    Število strani: 63
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Gregor TorkarMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11126089)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3637
    Datum vnosa: 31 Avg 2016 10:33
    Zadnja sprememba: 31 Avg 2016 10:33
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3637

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa