[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Prepričanja učiteljev razrednega pouka o poučevanju in vključevanju učenca s slepoto ali slabovidnostjo v večinsko osnovno šolo

Iva Habjan (2016) Prepričanja učiteljev razrednega pouka o poučevanju in vključevanju učenca s slepoto ali slabovidnostjo v večinsko osnovno šolo. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1726Kb)

    Povzetek

    Inkluzija na področju vzgoje in izobraževanja omogoča učencem s slepoto ali slabovidnostjo izobraževanje tudi v večinski osnovni šoli, ki se nahaja v bližini njihovega doma. Vključitev učenca s slepoto ali slabovidnostjo v razred večinske osnovne šole, skupaj z videčimi učenci, učitelju razrednega pouka lahko predstavlja izziv, lahko pa tudi težave, še posebej, če učitelj na poučevanje učenca s slepoto ali slabovidnostjo ni ustrezno pripravljen. Pri delu z učencem s slepoto ali slabovidnostjo je pomembno, da učitelj učenca najprej dobro spozna, ga razume in pri delu z njim upošteva njegove potrebe in individualne značilnosti. Z izvedeno diplomsko raziskavo smo pridobili vpogled v prepričanja stotih učiteljev razrednega pouka o poučevanju in vključevanju učencev s slepoto ali slabovidnostjo v večinsko osnovno šolo. Z analizo rezultatov vprašalnika, oblikovanega za namen raziskave, smo ugotovili, da se sodelujoči učitelji razrednega pouka zavedajo potreb in značilnosti učencev s slepoto ali slabovidnostjo ter razumejo, da ti učenci v učnem procesu potrebujejo prilagojen način poučevanja, učna gradiva in didaktične materiale. Ugotovili smo, da učitelji pogosto nimajo dovolj informacij in znanja za ustrezno izvedbo vseh omenjenih prilagoditev, namenjenih učencu s slepoto ali slabovidnostjo. Učitelji so tudi odgovorili, da je načrtno spodbujanje socialnega vključevanja učencev s slepoto ali slabovidnostjo v skupino videčih vrstnikov pomembno. Ocenili so, da bi izmed vseh skupin učencev s posebnimi potrebami najtežje poučevali učence s slepoto ali slabovidnostjo. Pri tem učitelje v največji meri skrbi njihovo pomanjkljivo znanje s področja slepote in slabovidnosti ter ustreznost njihovega načina poučevanja. Pri poučevanju pa učiteljem izziv predstavljata način poučevanja in vzpostavitev odnosa z učencem s slepoto ali slabovidnostjo. Učitelji pri delu z učenci s slepoto ali slabovidnostjo pomoč pričakujejo pri vseh šolskih predmetih, še posebej pa pri slovenščini in športu, in sicer pomoč tiflopedagoga ali specialno-rehabilitacijskega pedagoga, šolske svetovalne službe in staršev učenca s slepoto ali slabovidnostjo. Izmed vseh rezultatov raziskave pa najbolj izstopa ta, da se je le 14 % sodelujočih učiteljev (popolnoma) strinjalo s trditvijo, da so za poučevanje učenca s slepoto ali slabovidnostjo usposobljeni.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: inkluzija, slepota, slabovidnost, prepričanja, učitelji, učenci
    Število strani: 80
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Helena Smrtnik VitulićMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11123785)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3634
    Datum vnosa: 30 Avg 2016 14:22
    Zadnja sprememba: 30 Avg 2016 14:22
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3634

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa