[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spodbujanje socialno-čustvenega razvoja otrok v vrtcu

Anija Kokot (2016) Spodbujanje socialno-čustvenega razvoja otrok v vrtcu. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (1993Kb)

    Povzetek

    Področje socialno-čustvenega razvoja se začne razvijati takoj po rojstvu in predstavlja eno pomembnejših področij v razvoju predšolskega otroka. Na socialno-čustveni razvoj je mogoče vplivati, zato je pomembno, kakšne spodbude in možnosti nudijo otroku strokovni delavci v vrtcih pri načrtovanih dejavnostih in v različnih spontanih situacijah, ki se dnevno pojavljajo v vrtcu. V vzgojnem procesu je pomembna tudi evalvacija načrtovanih in spontanih dejavnosti oz. situacij, ki predstavlja osnovo in smernice za nadaljnje delo na omenjenem področju. Ker v vrtcih zadnji čas opažamo storilnostno naravnanost in s tem povezano zapostavljanje področja socialno-čustvenega razvoja, smo v teoretičnem delu magistrskega dela predstavili to področje s poglavji, ki zajemajo definicije in razlage čustev, socialni razvoj, čustveno inteligentnost in vlogo vzgojiteljev oz. vrtca. V nadaljevanju preučujemo vlogo vzgojiteljev predšolskih otrok pri načrtovanih in spontanih dejavnostih ter evalvacijo teh dejavnosti na področju socialno-čustvenega razvoja predšolskih otrok. Za raziskovanje zastavljenega problema smo uporabili deskriptivno raziskovalno metodo ter znotraj te kvantitativni in kvalitativni pristop. Vzorec raziskave je zajemal vzgojiteljice zavoda Osnovna šola Polzela, Enote vrtec Polzela, podatki pa so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika, s pomočjo analize dokumentacije priprav, evalvacij vzgojiteljic in intervjujev z vzgojiteljicami. Obdelava kvantitativnih podatkov je potekala na nivoju deskriptivne statistike. Rezultati kažejo, da strokovni delavci v vrtcu menijo, da je socialno-čustveni razvoj otrok zelo pomemben, vendar pa smo ugotovili, da dejavnosti s tega področja večinoma načrtujejo le v začetku šolskega leta. Ugotovili smo tudi, da v vrtcu do spodbujanja razvoja socialno-čustvenega področja prihaja predvsem spontano, vendar strokovne delavke tega ne zapisujejo in ne evalvirajo. Na podlagi teh ugotovitev, povezanih s teoretičnimi spoznanji, je v zaključku oblikovano izhodišče za razmislek in oblikovanje smernic za izboljšavo dela strokovnih delavk pri načrtovanju in evalviranju dejavnosti socialno-čustvenega razvoja otrok v vrtcu.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: Predšolski otrok, čustva, socialni odnosi, socialno-čustveni razvoj, strokovni delavci vrtca, čustvena inteligentnost
    Število strani: 126
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11118409)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3620
    Datum vnosa: 26 Avg 2016 10:00
    Zadnja sprememba: 26 Avg 2016 10:00
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3620

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa