[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Tehnološka pismenost učencev 5. in 6. razreda osnovne šole

Jaka Keše (2016) Tehnološka pismenost učencev 5. in 6. razreda osnovne šole. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (3107Kb)

    Povzetek

    Diplomsko delo v uvodnem, teoretičnem delu opredeljuje pomembnost tehnologije in tehnološke pismenosti. Predstavljene so dimenzije in standardi tehnološke pismenosti za učence stare od 9 do 12 let. Te smo primerjali z našimi učnimi načrti predmetov tehniškega izobraževanja (naravoslovje in tehnika, tehnika in tehnologija). Diplomsko delo ima dvoplasten namen. Prvi je izmeriti tehnološko pismenost učencev 5. in 6. razreda osnovne šole. Tako je bila za potrebe merjenja nadgrajena veljavna metoda merjenja (S. Avsec, 2010). Izdelali smo testno baterijo, pilotne teste in končni test, s katerim smo na štirih osnovnih šolah izmerili 35,7 % tehnološko pismenost. Iskali smo statistično pomembne razlike med obema razredoma in med obema spoloma v tehnološki pismenosti, za kar smo uporabili T–test. S pomočjo Cohenovega d indeksa smo merili velikost učinka. Ob primerjanju 5. in 6. razreda smo ugotovili majhen do zmeren učinek pri razlikah v celotni tehnološki pismenosti in zmeren učinek razlike pri komponenti kritično razmišljanje in odločanje. Pri analiziranju obeh spolov pride do statistično pomembnih razlik le pri tehnološki pismenosti komponente kritično razmišljanje in odločanje, kjer je učinek šibek do zmeren. Drugi namen diplomskega dela je iskanje povezav med odnosom do tehnike (uporabimo vprašalnik Tehnika in jaz, ki je rekonstrukcija PATT instrumentov za merjenje odnosa) in tehnologije ter med doseženo tehnološko pismenostjo, za kar smo izvedli večstransko regresijsko analizo. Ugotovljenih je kar nekaj korelacij. Najmočnejša pozitivna korelacija, izražena z utežjo β = 0,22, je bila med področjem, ki predstavlja željo po šolanju/poklicu v tehniki in inženirstvu, in tehnološko pismenostjo komponente kritično razmišljanje in odločanje. Najmočnejšo negativno korelacija (β = - 0,17) pa predstavlja odnos med interesom učencev za Tehniko in tehnologije ter tehnološkim znanjem.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: osnovnošolsko tehniško izobraževanje, tehnološka pismenost, standardi tehnološke pismenosti, odnos do tehnike in tehnologije, tehnološko znanje, tehnološke zmožnosti, kritično razmišljanje in odločanje
    Število strani: 66
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stanislav AvsecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11115593)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3614
    Datum vnosa: 25 Avg 2016 13:57
    Zadnja sprememba: 25 Avg 2016 13:57
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3614

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa