[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pravljica kot sredstvo razreševanja konfliktov identitete v osnovni šoli

Renata Himelrajh (2016) Pravljica kot sredstvo razreševanja konfliktov identitete v osnovni šoli. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2348Kb)

    Povzetek

    Šolski sistem in izobraževanje v šolah je v večini usmerjeno v pridobivanje kognitivnega teoretičnega znanja, razvoj kompetenc in razvoj raznih spretnostni. Vendar to za razvoj otroka kot socialnega bitja ni dovolj. Da se razvije v celovito osebo, mora razviti zmožnosti za razreševanje notranjih in zunanjih konfliktov, ki jih še potencirajo konflikti identitete; le-ti pa so sestavni deli odraščanja vsakega otroka in mladostnika. V magistrski nalogi bom zato poskušala ugotoviti, kako lahko pomagamo otrokom pri razreševanju konfliktov identitete. Raziskavo sem usmerila na začetek dveh razvojnih faz, kot ju je navedel Erikson v svoji teoriji psihosocialnega razvoja, in sicer na obdobje od 6. do 12. leta, torej v čas, ko otroci vstopajo v šolo, in na obdobje od 12. do 18. leta, ko otroci zapuščajo osnovno šolo. V teoretičnem delu naloge sem prikazala, kako otroci v različnih obdobjih razrešujejo konflikte identitete. Kot osnovo za določitev teh obdobij sem izbrala najbolj zaokroženo in dinamično teorijo osebnostnega razvoja, ki jo je podal Erikson. Najpogosteje se konflikti pojavljajo zaradi težav, ki jih imajo z razvojem identitete in samopodobe. Razreševanje teh kriz je zelo pomembno, zato je eno glavnih vprašanj pri socialnopedagoškem delu, kako otrokom nuditi primerno podporo. Ena od možnosti je s pomočjo pravljic. V nadaljevanju teoretičnega dela sem prikazala pomen pravljice kot primernega in prijaznega sredstva za pomoč otrokom pri razreševanju konfliktov identitete. Pravljica nagovarja otrokovo osebnost kot celoto, zato mu lahko pomaga pri premagovanju stisk, težav in problemov. Z njeno pomočjo lažje vzpostavimo stik z otroki, kar omogoča boljšo dostopnost in kasneje lažje izvajanje socialnopedagoških intervencij. Prikazala bom tudi možnosti uporabe pravljic v biblioterapiji pri izvajanju socialnopedagoških intervencij z osnovnošolskimi otroki. V empiričnem delu sem raziskala, kako izvesti socialnopedagoško intervencijo s pomočjo pravljice z otroki, ki so pogosto nezaupljivi in večinoma konfliktno naravnani, ko se jim pojavijo vprašanja, povezana z njihovo identiteto, s pomanjkanjem samozavesti, z nezmožnostmi razreševanja konfliktov z vrstniki, odnosom do staršev, šole in učiteljev. Eno osrednjih vprašanj, ki sem jih raziskala, je, ali lahko pri otrocih v osnovni šoli, ki so na tako različni starostni stopnji, ob vstopu v šolo, ko so stari 6 let, in tik preden jo zapustijo pri 13 letih, uporabimo pravljico kot sredstvo za razreševanje njihovih notranjih konfliktov. Za potrebe raziskave sem oblikovala namenski vzorec. Vanj sem vključila 1. razred s 25 učenci in 8. razred s 24 učenci izbrane osnovne šole v šolskem letu 2011/2012 ter 1. razred s 25 učenci in 8. razred s 24 učenci izbrane osnovne šole v šolskem letu 2012/2013.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: pravljica, konflikt identitete, pedagoška intervencija s pravljico, biblioterapija
    Število strani: 163
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Igor SaksidaMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11107145)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3600
    Datum vnosa: 23 Avg 2016 10:13
    Zadnja sprememba: 23 Avg 2016 10:13
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3600

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa