[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Rejnikovo odzivanje na čustvene in vedenjske težave otrok

Katja Poglajen Ručigaj (2011) Rejnikovo odzivanje na čustvene in vedenjske težave otrok. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2190Kb)

    Povzetek

    V magistrski nalogi se ukvarjam z izzivom rejnikov, da otrokom v rejništvu zagotovijo dobro starševsko izkušnjo. Pri tem izhajam iz teoretičnih izhodišč, ki govorijo, da so bili rejniški otroci pred vstopom v rejništvo pogosto žrtve zlorab in zanemarjanja ter da izkazujejo različne psihosocialne težave. Od svojih rejnikov zato v vzgojnem procesu zahtevajo mnogo starševskih kvalitet, pri čemer izkazujejo nekateri rejniki več starševskih veščin od drugih. Namen naloge je preučiti, ali prisotnost čustvenih in vedenjskih težav otrok v rejništvu vpliva na rejnikove starševske prakse (toplino/vpletenost, kontrolo/nadzor in konsistentnost discipliniranja). Rezultati t-testa potrjujejo, da obstajajo statistično pomembne razlike v prisotnosti čustvenih in vedenjskih težav pri rejniških otrocih glede na njihov spol, ne pa tudi glede na starost otrok ob rejniški nastanitvi. Rezultati t-testa še kažejo, da obstajajo glede na rejnikovo zaznavanje stopnje čustvenih in vedenjskih težav otrok v rejništvu statistično pomembne razlike v rejnikovi konsistentnosti discipliniranja, medtem ko se težave pri rejnikovem nadzoru kažejo v manjši meri. Rezultati tudi potrjujejo, da od treh opredeljenih starševskih praks le rejnikova konsistentnost discipliniranja statistično pomembno napoveduje tako internalizirane kot eksternalizirane težave otroka. Rejnikov nadzor statistično pomembno napoveduje eksternalizirane težave otroka, rejnikova toplina in vključenost v otrokovo življenje pa ne napovedujeta ne prve ne druge težave. Uporabna vrednost raziskave je v osvetlitvi kompleksnega odnosa med otrokom v rejništvu, ki morda nosi težka bremena preteklosti, in rejnikom, ki otroku poskuša nuditi čim kvalitetnejšo izkušnjo starševstva. Relevantnost teme vidim v aktualnem vprašanju vzgoje otrok, pri čemer rejniško vzgojo vidim kot specifično in težko nalogo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: rejništvo, čustvene in vedenjske težave, internalizirane in eksternalizirane težave, starševske prakse, navezanost
    Število strani: 189
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Olga Poljšak ŠkrabanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8962889)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 360
    Datum vnosa: 18 Okt 2011 09:18
    Zadnja sprememba: 18 Okt 2011 09:18
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/360

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa