[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Rezilientnost in profesionalni razvoj učiteljev razrednega pouka

Tjaša Dulc (2016) Rezilientnost in profesionalni razvoj učiteljev razrednega pouka. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1563Kb)

    Povzetek

    Učiteljeva poklicna vloga je vse zahtevnejša, zato postaja rezilientnost ena izmed pomembnih postavk učiteljevega kakovostnega poklicnega delovanja in njegovega profesionalnega razvoja. Rezilientnost v šolskem okolju pomeni biti odporen na stres oziroma znati se spopadati s stresom. Učitelji obiskujejo razna izobraževanja, ki jim pomagajo profesionalno rasti in se razvijati, odprto pa ostaja vprašanje, v kolikšni meri in na kakšen način ta izobraževanja pomagajo učiteljem pri njihovi rezilientnosti. Odločili smo se, da raziščemo načine in dejavnike učiteljevega profesionalnega razvoja ter povzročitelje poklicnega stresa in gradnike rezilientnosti. Zanimalo nas je tudi, ali obstaja povezava med učiteljevim poklicnim zadovoljstvom, profesionalnim razvojem učiteljev in njihovo rezilientnostjo. V teoretičnem delu magistrskega dela smo opredelili učiteljevo poklicno vlogo, profesionalni razvoj, opisali različne modele učiteljevega profesionalnega razvoja ter navedli dejavnike, ki spodbujajo učiteljev profesionalni razvoj. Opredelili smo tudi pojem rezilientnosti učiteljev. V empiričnem delu smo uporabili kvalitativno raziskavo in deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja. V raziskavo je bilo vključenih 14 učiteljic z različnimi leti delovne dobe. Z njimi smo izvedli polstrukturirani intervju. Ugotovili smo, da se učitelji izobražujejo na različne načine. Udeležujejo se različnih vrst izobraževanj, berejo strokovno literaturo, sodelujejo s kolegi, raziskujejo, sodelujejo v interviziji itd. Največ poklicnega stresa intervjuvanim učiteljicam povzročajo starši. Pri reševanju stresnih situacij jim je v največjo pomoč podpora vodstva in kolegov. Večina učiteljic išče načine, kako odpraviti poklicni stres. Poleg tega nepredvidljive situacije večini predstavljajo izziv. Pričakovali smo pozitivno povezanost med profesionalnim razvojem in rezilientnostjo, vendar se med učitelji, vključenimi v raziskavo, ta predpostavka ni potrdila.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: profesionalni razvoj učiteljev, modeli profesionalnega razvoja, dejavniki profesionalnega razvoja, rezilientnost
    Število strani: 108
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11097929)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3591
    Datum vnosa: 18 Avg 2016 10:40
    Zadnja sprememba: 18 Avg 2016 10:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3591

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa