[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Strukturni vzorci v družinah ter analiza procesov podpor

Katja Lena (2016) Strukturni vzorci v družinah ter analiza procesov podpor. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (3324Kb)

    Povzetek

    V magistrskem delu raziskujem družino kot hkrati (potencialno) varovalni in rizični dejavnik v razvoju posameznika. V teoretičnem delu predstavim sistemska spoznanja o funkcioniranju družine kot človekove primarne skupine z raznolikim notranjim dogajanjem ter interakcijo z dejavniki ožjega in širšega socialnega okolja. Pozornost namenim prenatalnemu razvojnemu obdobju, pomenu najzgodnejših procesov navezovanja med materjo in otrokom, komunikacijskim vzorcem, izražanju čustev, zadovoljevanju potreb, medgeneracijskim vlogam, vzgojnim stilom, načinom soočanja ter razreševanja konfliktov med družinskimi člani. Ker je ožja tema načrtovanega dela agresivnost oz. nasilje, opredelim različna razumevanja in dejavnike, ki vodijo do nasilnih vedenj, in razumevanja umestim v okolje družinskih odnosov. Predstavim sodobne razlage, ki upoštevajo prepletene dejavnike, izvirajoče iz posameznika, družinske dinamike in vplivov okolja. Pregledam obstoječe podpore in ukrepe države na področju nasilja v družini: zakonodajne pristojnosti, vloge institucij (šolstva, zdravstva, policije, sodstva), s poudarkoma na vlogi centra za socialno delo (v nadaljevanju CSD). Teoretične in sistemske vidike v empiričnem delu analiziram s pomočjo študij primerov treh družin, ki so bile in so deležne podpore oz. ukrepov zaradi nasilja med starši in otroci. Poudarek analize je na prepoznavanju razvoja interakcijskih vzorcev v družinah, vzorcev ravnanja socialne službe in drugih ustanov, predvsem pa na analizi poteka podpore, pri čemer so bili osnova analize skrbno beleženi protokoli in dokumentacija CSD. Ugotovitve raziskave odkrivajo, da je družinam skupna obremenjenost z več problemi. Staršem je skupna vzgojna nemoč, ob soočanju s posebnimi potrebami otrok, popustljiv interakcijski vzorec in ambivalenten odnos do otrok. Ob sovplivanju dejavnikov tveganja, ki izhajajo iz posameznika in okolja (šola, vrstniška družba idr.) se je pojavilo in stopnjevalo nasilno vedenje mladostnika/-ce. Iz analize aktivnosti pristojnih ustanov izhaja, da je procese podpor družinam sprožilo šele izstopajoče (neprilagojeno) vedenje otrok. Pomoč je bila usmerjena v prilagajanje otroka/družine sistemu in ni izhajala iz dejanskih potreb družinskih članov. Sodelovanje med ustanovami je potekalo formalno in neusklajeno. Vsaka je pri načrtovanju pomoči izhajala iz lastnih ciljev. V primeru soustvarjanja procesov z družino, so bili družinski člani bolj motivirani, procesi podpore pa učinkovitejši. Povezava teoretskih spoznanj z analizo procesov podpor daje vpogled v globlje razumevanje nasilja v družinah in značilnostih podpor ter nakazujejo smernice za oblikovanje in izvedbo posameznim družinam in mladostnikom ustreznih modelov podpore in ukrepanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: družina, agresivnost in nasilje, nasilno vedenje mladostnikov, podpora in modeli delovanja
    Število strani: 236
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Alenka KoboltMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11096905)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3588
    Datum vnosa: 18 Avg 2016 10:27
    Zadnja sprememba: 18 Avg 2016 10:27
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3588

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa