[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga sodobne likovne umetnosti pri razvijanju likovne ustvarjalnosti in ekološke osveščenosti pri učencih drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja

Bojana Krašovec (2016) Vloga sodobne likovne umetnosti pri razvijanju likovne ustvarjalnosti in ekološke osveščenosti pri učencih drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (9Mb)

    Povzetek

    V družbi se vse bolj spodbuja težnja do varovanja okolja, povečuje se nabor okoljevarstvenih vprašanj in problemov. Da lahko ustrezno ukrepamo, moramo imeti potrebna znanja, ki jih odrasli lažje pridobimo preko medijev, literature, izobraževanj ipd. kot otroci, ki tovrstno zavest razvijajo preko vzgoje, tako doma kot v osnovni šoli. Učitelji, ki učence usmerjajo in spodbujajo njihovo občutljivost in kritičnost do lastnega okolja, so velikokrat v dilemi, na kakšen način naj to storijo. Pouk likovne umetnosti dopušča različne možnosti in prostor, kjer pri učencih lahko postopoma razvijamo ekološko ozaveščenost. Pri tem si lahko uspešno pomagamo z vključevanjem sodobne likovne umetnosti v pouk likovne umetnosti. Z ustrezno izbranimi umetniki, umetniškimi deli skozi lastno likovno dejavnost lahko učencem predstavimo določeno ekološko problematiko. Učenci, ki se bodo na to čustveno odzivali, bodo razvijali ekološko zavest, tovrstne izkušnje čim bolj ozavestili in ponotranjili ter s tem krepili svojo ekološko zavest. Ob upoštevanju faz ustvarjalnega procesa pri likovni umetnosti učencem omogočamo realizacijo njihovih ustvarjalnih idej, razvijamo in spodbujamo njihove likovne sposobnosti. V magistrski nalogi smo preizkusili, v kolikšni meri in na kakšen način lahko s sodobno umetnostjo, ki temelji na ekoloških temah in sporočilih, spodbujamo likovnoustvarjalni in likovnooblikovni razvoj pri petošolcih. Vsebine, ki obravnavajo vprašanja o ekologiji, smo vključevali v pouk likovne umetnosti pri običajnih pogojih pouka. Razvijali smo dejavnike za likovnoustvarjalni in likovnooblikovni razvoj v eksperimentalni skupini ter jih merili s pomočjo testa LV2, poznanega pod imenom Štiri risbe. Rezultate smo primerjali z rezultati testa kontrolne skupine, pri čemer so bili učenci eksperimentalne skupine v veliki prednosti pred učenci kontrolne skupine. Zagotovili smo, da so vse vsebine, ki smo jih vključevali v pouk likovne umetnosti, temeljile na medpredmetnem povezovanju. Pri tem smo upoštevali zakonitosti likovno didaktične stroke ter na nevsiljiv način pri učencih razvijali spoštovanje lastne osebnosti, okolja in drugih. Tovrsten način poučevanja je manj zastopan v zgodnjem izobraževanju osnovne šole. Z izsledki raziskovanja in oblikovanimi predlogi za pripravo učnih vsebin lahko pripomoremo k izboljšavi likovno pedagoške prakse. Raziskava kaže, kako vključevanje ekoloških vsebin v stalno prakso pouka likovne umetnosti razvija likovnoustvarjalni in likovnooblikovni razvoj ter ekološko zavest pri učencih. S tem potrjujemo teoretična izhodišča likovne didaktike ter jih krepimo s sodobnejšimi spoznanji in rezultati, ki kakovostno doprinašajo k sodobni likovni didaktiki.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: predmet likovna umetnost v osnovni šoli, ekološka vzgoja, sodobna likovna umetnost, dejavniki likovne ustvarjalnosti
    Število strani: 320
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Matjaž DuhMentor
    izr. prof. dr. Janez VogrincSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11096649)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3587
    Datum vnosa: 18 Avg 2016 10:23
    Zadnja sprememba: 18 Avg 2016 10:23
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3587

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa