[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vedenjsko težavni otroci

Kristina Cerar (2011) Vedenjsko težavni otroci. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (290Kb)

    Povzetek

    Vedenjske težave so vse pogostejši pojav pri vzgoji otrok. Pri pojavu vedenjskih težav je zelo pomemben ustrezen pristop, s katerim vedenjsko težavo omilimo ali pa jo povsem odpravimo. Pri tem je ključnega pomena dobro poznavanje otroškega razvoja in vedenjskih težav. V teoretičnem delu sem najprej predstavila značilnosti otrokovega razvoja, nato pa sem se osredotočila na vedenjske težave otrok: razloge za nastanek motečih vedenj in načine, s katerimi moteče vedenje lahko odpravimo oziroma omilimo. Na koncu teoretičnega dela sem se osredotočila na vzgojne stile, avtoriteto in disciplino. Z opazovanji in intervjuji v empiričnem delu sem želela ugotoviti, kakšne izkušnje imajo vzgojiteljice z vedenjsko težavnimi otroki in njihovimi starši ter kako rešujejo te težave. Opazovala sem pet vzgojiteljic pri njihovem ravnanju v primerih vedenjskih težav, nato pa sem z devetimi vzgojiteljicami opravila intervju. Na osnovi raziskave sem ugotovila, da vzgojiteljice poznajo vedenjske težave in nekatere vzroke za nastanek le-teh. Pri reševanju vedenjskih težav vztrajajo pri svojih odločitvah, njihova avtoriteta pa je »apostolska avtoriteta« (Kroflič, 1997). Način reševanja vedenjskih težav in neupoštevanje vzrokov za njihov nastanek, povzročijo nova moteča vedenja. Ugotovila sem tudi, da vzgojiteljice s starši premalo sodelujejo, saj jih samo seznanijo, do kakšnega motečega vedenja je prišlo, premalo pa jih vključujejo v reševanje in preprečevanje vedenjskih težav.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: predšolski otroci, vedenjske težave, trma, hiperaktivnost, agresivno vedenje, vzgojni stil, avtoriteta, disciplina
    Število strani: 53
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    asist. dr. Tomaž VecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8915529)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 358
    Datum vnosa: 18 Okt 2011 09:03
    Zadnja sprememba: 18 Okt 2011 09:03
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/358

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa