[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spodbujanje predopismenjevalnih spretnosti preko igre v predšolskem obdobju

Jara Košuta (2016) Spodbujanje predopismenjevalnih spretnosti preko igre v predšolskem obdobju. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (2311Kb)

    Povzetek

    Diplomska naloga raziskuje razvoj predšolskih otrok, dejavnike, ki vplivajo na razvijanje predopismenjevalnih spretnosti in povezavo med igro in pismenostjo. Oslanja se na dejstvi, da se opismenjevanje začne že pred otrokovim vstopom v osnovno šolo ter da so predopismenjevalne spretnosti znanilci otrokovega učnega uspeha pri opismenjevanju in nasploh. Otrokove kognitivne zmožnosti v zgodnjem otroštvu in njegova naravna radovednost do lastnega okolja mu omogočajo, da si že pred vstopom v šolo ustvari določene predstave o branju in pisanju. Ker je predšolsko obdobje čas, ko se otrok v največji meri posveča igri, se v diplomskem delu izpostavlja njeno vlogo pri otrokovem razvoju. Igra ni le zabavna dejavnost, temveč je otrokov način spoznavanja sveta, preko katerega postopoma (in nezavedno) razvija vse svoje zmožnosti. V delu navajamo razloge, zakaj je igra primeren kontekst za spodbujanje pridobivanja predbralnih in predpisalnih spretnosti in kako igro obravnavati, da se to najbolje obnese. Pozitivna čustva in občutki, ki jih otrok doživlja med igro so temelj, na katerem gradi tudi svoje veselje do učenja, in razlog, da je med igro otrok močno motiviran k dejavnosti. V nalogi se tudi izpostavlja vlogo socialnih interakcij pri otrokovi igri. Najprej so to interakcije s starši in domačimi; ko začne obiskovati vrtec, pa ima otrok še več priložnosti za igro z vrstniki. Vzgojitelji imajo pomembno nalogo, da jo usmerjajo in spodbujajo z namenom, da bi otrok čim bolje razvil vse svoje sposobnosti in zmožnosti. Med te sposobnosti spadajo tudi predbralne in predpisalne spretnosti. V prvem delu diplomske naloge podajam pregled razvojnih značilnosti predšolskih otrok, v katerem izpostavljam dejavnike, ki podpirajo razvoj predbralnih in predpisalnih spretnosti. Drugi del diplome pa posvečam preučevanju igre kot konteksta, v katerem poteka otrokov razvoj. Na podlagi obstoječih raziskav podam opredelitev igre, navajam vrste igre in izpostavljam njeno vlogo pri jezikovnem razvoju. Nato se posvečam osrednjemu vprašanju, spodbujanju predopismenjevalnih spretnosti preko igre. Pri tem izpostavljam vlogo odraslih, bodisi domačih kot vzgojiteljev v vrtcu. Zaključni del diplome sestavlja seznam iger in analizo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: razvoj predšolskih otrok, predopismenjevalne spretnosti, igra, motivacija
    Število strani: 82
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Martina OzbičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11092809)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3578
    Datum vnosa: 17 Avg 2016 13:31
    Zadnja sprememba: 17 Avg 2016 13:31
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3578

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa