[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Tehniška ustvarjalnost v predšolskem obdobju

Polona Tomori (2016) Tehniška ustvarjalnost v predšolskem obdobju. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (3314Kb)

    Povzetek

    Opredelitev ustvarjalnosti in tehniške ustvarjalnosti v splošnem predstavlja svojevrsten izziv, za predšolsko obdobje pa je umestitev še toliko bolj kompleksna. V diplomski nalogi raziskujemo to problematiko v razumevanju ustvarjalnega procesa s širšega vidika otrokovega razvoja. Izberemo področje tehnike in tehnologije v vrtcu, v kateri poiščemo ustrezne metode, oblike dela in vsebine za spodbujanje ustvarjalnosti. Upoštevamo vlogo vzgojitelja in pomen širšega poznavanja otrokovega razvoja. Iz Kurikuluma za vrtce ustrezno povzamemo globalne in operativne cilje s področja narave in umetnosti, ki vključujejo največ tehničnih vsebin in ciljev za načrtovanje in izvedbo v vzgojni praksi (za obdobje od 3. do 6. leta starosti). Upoštevamo tudi ustrezne konceptualne razsežnosti tehnike in tehnologije in iz njih razbiramo etape in cilje za uresničevanje dejavnosti s področja tehnike v vrtcu. Za raziskovanje tehniške ustvarjalnosti v obdobju od 4. do 6. leta starosti otrok izberemo obliko merjenja ustvarjalnosti, ki vključuje uveljavljen pripomoček za raziskovanje, to je Test ustvarjalnega mišljenja z risanjem (TCT-DP; Test for Creative-Thinking Drawing Production). Teoretična izhodišča, značilnosti in ugotovitve pri uporabi merskega pripomočka v celoti potrjujejo, da je testiranje ustrezno tudi v predšolskem obdobju. Pri raziskovanju s testom ne zanemarimo, da je potrebno predstaviti in upoštevati otrokov razvoj mišljenja za obdobje od 4. do 6. leta in značilnosti v otroški risbi za to starostno obdobje. Načrtovanje in izvedbo časovno-namensko usmerjenih ustvarjalnih tehničnih dejavnosti v vrtcu v praksi izvedemo z metodo navzkrižnega eksperimenta. V rezultatih prikažemo ustvarjalni delovni proces, ki je potekal na dveh ravneh. Smernice za načrtovanje smo pridobili z metodo anketnih vprašalnikov, kjer smo upoštevali mnenje in izkušnje strokovnih delavk iz vrtčevskih skupin v starosti od 4. do 6. leta. V rezultatih merjenja ustvarjalnosti prikažemo potek vzporednega načrtovanja in izvedbe dejavnosti z uporabo merskega pripomočka. Analiza rezultatov raziskave pokaže visoko zanesljivost Cronbach α (85-odstotno pri predtestu in 86-odstotno pri posttestu), močno notranjo stabilnost in napovedno veljavnost pridobljenih rezultatov. V izračunih in ugotovitvah upoštevamo prirastek k ustvarjalnosti v primerjavi različnih dejavnosti in po spolu otrok. Predstavljeni rezultati so pokazali, da so ustvarjalne tehnične dejavnosti z glino statistično značilno (p < 0,05) prispevale k porastu ustvarjalnosti otrok, medtem ko sta drugi dve dejavnosti prispevali k upadu ustvarjalnosti. Učinek delavnic z glino v navzkrižnem eksperimentu je ocenjen kot velik (Cohen d > 0,8). V analizi rezultatov merjenja ugotovimo še, da so razlike v ustvarjalnosti po spolu statistično neznačilne (p > 0,05). Sklepam na ustreznost ustvarjalnih delavnic tako za deklice kot dečke.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: ustvarjalnost, tehniška ustvarjalnost, merjenje ustvarjalnosti, TCT-DP test, ustvarjalne delavnice, glina
    Število strani: 88
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stanislav AvsecMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11089225)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3574
    Datum vnosa: 16 Avg 2016 14:38
    Zadnja sprememba: 16 Avg 2016 14:38
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3574

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa