[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Presoja specialnih in rehablitacijskih pedagogov o lastni usposobljenosti za vodenje razreda

Maja Černe (2016) Presoja specialnih in rehablitacijskih pedagogov o lastni usposobljenosti za vodenje razreda. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1867Kb)

    Povzetek

    Namen diplomskega dela je bilo raziskati, kako specialni in rehabilitacijski pedagogi, ki poučujejo v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom, presojajo svojo usposobljenost za vodenje razreda. Zanimalo nas je, kako uspešno se spoprijemajo z izzivi v razredu, predvsem na področju discipline. V prvem delu smo predstavili populacijo učencev z lažjo motnjo v duševnem razvoju ter izobraževanje v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom. Opredelili smo kompetence sodobnega učitelja, navedli različne stile in strategije učiteljevega vodenja razreda ter predstavili učiteljev profesionalni razvoj. V drugem delu smo prikazali rezultate raziskave, v kateri je sodelovalo 62 specialnih in rehabilitacijskih pedagogov. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika. Zanimalo nas je, katero področje kompetenc sodobnega učitelja, je po mnenju specialnih in rehabilitacijskih pedagogov, ki delajo v prilagojenem programu z nižjim izobrazbenim standardom, najpomembnejše. Želeli smo ugotoviti, katere kompetence so po njihovem mnenju pomembne za vodenje razreda ter kako presojajo, da jih imajo razvite. Zanimala nas je tudi njihova ocena, kako uspešno se spoprijemajo z različnimi disciplinskimi, vedenjskimi in drugimi težavami učencev v razredu. Raziskali smo njihove prevladujoče stile vodenja in disciplinske pristope. Končno smo raziskali tudi njihovo mnenje o pomembnih dejavnikih za profesionalni razvoj na področju vodenja razreda. Raziskava je pokazala, da je po mnenju specialnih in rehabilitacijskih pedagogov najpomembnejše področje kompetenc sodobnega učitelja učinkovito poučevanje. Med pomembnimi kompetencami za vodenje razreda izpostavljajo učinkovito komunikacijo z učenci. Večina jih ocenjuje, da imajo dobro razvite kompetence za vodenje razreda ter da se uspešno spoprijemajo z disciplinskimi in drugimi težavami učencev v razredu. Njihov prevladujoč stil vodenja je demokratični, najuporabnejši disciplinski pristop pa vzpostavljanje dobrih odnosov med učiteljem in učenci. Menijo, da je najpomembnejši dejavnik za profesionalni razvoj na področju vodenja razreda klima na šoli ter odnosi s sodelavci.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: specialni in rehabilitacijski pedagog, učenci z lažjo motnjo v duševnem razvoju, kompetence, vodenje razreda, strategije vodenja razreda, usmerjanje vedenja, profesionalni razvoj
    Število strani: 130
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11089481)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3573
    Datum vnosa: 16 Avg 2016 14:34
    Zadnja sprememba: 16 Avg 2016 14:34
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3573

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa