[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Socialna integracija v različnih šolskih programih

Tina Maček (2016) Socialna integracija v različnih šolskih programih. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2778Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu smo želeli raziskati odnos do šole in socialno integracijo učencev. V uvodnem delu smo tako predstavili osebe s posebnimi potrebami in slovensko zakonodajo, ki ureja to področje. Predstavili smo tudi integracijo in inkluzijo ter konceptualne razlike med njima. Našteli smo pogoje in ovire za vpeljavo inkluzije v šolski prostor. Posebej smo se dotaknili socialne integracije, ki je bistven cilj inkluzivno naravnane šole. V raziskavo je bilo vključenih 131 učencev 1. in 3. triade treh različnih šolskih programov, in sicer so bili vključeni učenci redne OŠ, učenci prilagojenega programa z nižjim izobrazbenim standardom ter učenci, ki imajo dodatno strokovno pomoč. Učenci so reševali vprašalnik, ki je vseboval različne trditve, povezane s šolo in sošolci. S pomočjo χ2- testa smo preverjali, ali obstajajo statistično pomembne razlike med spoloma, starostjo, šolskim programom in odnosom do šole oziroma socialno integracijo. Rezultati raziskave so pokazali, da učenci 1. triade raje hodijo v šolo, da spol ne vpliva na odnos do šole, ter da v 1. triadi šolski program vpliva na odnos do šole. Najboljši odnos do šole imajo učenci prilagojenega programa z NIS, najslabši odnos pa imajo učenci z DSP. Pri analizi socialne integracije smo ugotovili, da imajo učenci 3. triade malenkostno boljši odnos s svojimi sošolci. Prav tako imajo nekoliko boljši odnos do sošolcev učenci NIS programa v primerjavi z ostalimi učenci. Pri primerjavi socialne integracije z odnosom do šole pa smo ugotovili, da učenci, ki v večji meri mislijo, da so v razredu vsi prijatelji ter jih sošolci pogosteje povabijo v pogovor ali igro, raje hodijo v šolo in jim je v šoli všeč več stvari.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: socialna integracija, odnos do šole, osebe s posebnimi potrebami, redna osnovna šola, prilagojeni program z nižjim izobrazbenim standardom, dodatna strokovna pomoč, učenci
    Število strani: 118
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11090505)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3569
    Datum vnosa: 16 Avg 2016 14:19
    Zadnja sprememba: 16 Avg 2016 14:19
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3569

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa