[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Kompetence učiteljev za izvajanje športne aktivnosti v podaljšanem bivanju

Maja Krušič (2016) Kompetence učiteljev za izvajanje športne aktivnosti v podaljšanem bivanju. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (1442Kb)

    Povzetek

    Vsakodnevna gibalna/športna aktivnost je pomembna za zdravje, tako za odrasle kot za otroke. Otroci spoznavajo in sprejemajo navade, stališča in vrednote iz družine in okolja, zato je pomembno, da preko družine in šole pridejo v stik s športom za njihovo nadaljnje sprejemanje športa in gibanja kot vrednote. Kot odgovorni odrasli bi vsi morali težiti k temu, da otrokom predstavimo pozitivne strani športa in športne aktivnosti, da bodo odrasli v aktivne odrasle in samostojno skrbeli za svoje zdravje in kondicijo. Glede na sodobne raziskave vedno več otrok presedi dan in niso dovolj aktivni, zato je pomembno, da že učitelji med poukom in v času podaljšanega bivanja učencem predstavijo pomen gibanja. V teoretičnem delu smo zato predstavili pomen gibalne/športne aktivnosti na splošno ter v šolskem okolju in v času oddelkov podaljšanega bivanja (v nadaljevanju OPB). Za uspešno delo potrebujejo učitelji ustrezne kompetence, zato smo predstavili tudi različne poglede na kompetence in njihov razvoj na splošno ter najpogostejše pedagoške pristope k športni vzgoji, ki jih uporabljajo učitelji v oddelkih podaljšanega bivanja (v nadaljevanju učitelji OPB). Glede na to, da so v OPB velikokrat združeni učenci iz različnih razredov, je treba biti pri izbiri gibalne/športne aktivnosti pozoren na njihova predznanja in sposobnosti. V OPB izvajajo vzgojno-izobraževalno delo učitelji razrednega in predmetnega pouka, vzgojitelji predšolskih otrok, defektologi, pedagogi, psihologi in socialni pedagogi, zato smo opredelili tudi učiteljevo vlogo pri uporabi gibalne/športne aktivnosti v OPB ter skušali odgovoriti na vprašanje, ali so študenti različnih pedagoških smeri deležni dovolj izobraževanja s področja gibanja in športa. V nadaljevanju so posebej predstavljeni primeri projektov in strokovnih usposabljanj s športnimi vsebinami, ki pripomorejo k razvoju kompetenc učiteljev OPB. Možnosti za razvoj na strokovnem področju je mnogo, vendar se vsi ne odločijo za njih. V empiričnem delu smo raziskali, na kakšen način in kako pogosto učitelji, ki delajo ali so vsaj eno šolsko leto delali v OPB, izvajajo gibalno/športno aktivnost v OPB ter ali se (in kako pogosto) odločajo za razvoj lastnih kompetenc na športnem področju. Menili smo, da učitelji OPB ne posvečajo dovolj pozornosti razvoju lastnih kompetenc s področja športa in so redko vključeni v projekte s športnimi vsebinami ter so mnenja, da premalo izvajajo gibalno/športno aktivnost v OPB. Rezultati analize 266 anketnih vprašalnikov so pokazali, da številni učitelji sodelujejo v projektih s športnimi vsebinami, da po njihovem mnenju izvajajo dovolj gibalnih/športnih aktivnosti v OPB ter se želijo pogosteje udeleževati strokovnih seminarjev, saj nimajo dovolj znanja s posameznega športnega področja. Izsledki raziskave dajo učiteljem OPB vpogled na pristope poučevanja gibalne/športne aktivnosti v OPB, saj je pomembno, da se vsak učitelj OPB zaveda pomembnosti razvoja lastnih kompetenc tudi na področju gibalne/športne aktivnosti. Na podlagi dobljenih rezultatov raziskave smo pripravili priporočila za uspešnejše izvajanje gibalne/športne aktivnosti v oddelkih OPB.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: kompetence, učitelji, podaljšano bivanje, športna aktivnost, didaktika športne vzgoje
    Število strani: 95
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Vesna ŠtembergerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11072329)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3552
    Datum vnosa: 19 Jul 2016 10:19
    Zadnja sprememba: 19 Jul 2016 10:19
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3552

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa