[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča predšolskih otrok do gluhih in naglušnih vrstnikov

Manca Lojk (2016) Stališča predšolskih otrok do gluhih in naglušnih vrstnikov. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1386Kb)

    Povzetek

    Gluhi in naglušni otroci so skupina s posebnimi potrebami. Gluhota je po klasifikaciji Svetovne zdravstvene organizacije ena najtežjih oblik invalidnosti. Je nevidna invalidnost, ki pa ni samo telesna poškodba, saj se posledice kažejo tudi v kognitivnem, motoričnem, socialno-emocionalnem in govorno-jezikovnem razvoju. Gluhe in naglušne osebe imajo težavah pri sporazumevanju in vključevanju v okolje, v katerem živijo, se izobražujejo ali preživljajo prosti čas. Otroci v večinskih vrtcih imajo različna stališča do gluhih in naglušnih vrstnikov. Nekateri imajo z gluhimi in naglušnimi otroki izkušnje, drugi pa teh izkušenj nimajo. Cilj raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v stališčih predšolskih otrok do gluhih in naglušnih vrstnikov med otroki z izkušnjami in otroki brez teh izkušenj. V raziskavi je sodelovalo 22 otrok, starih od 4 do 6 let, ki so odgovarjali na anketni vprašalnik s trditvami, ki so vezane na štiri področja: motorične sposobnosti, kognitivne sposobnosti, socialni vidik in govorno-jezikovne sposobnosti. Rezultati so pokazali razlike v povprečnih vrednostih odgovorov med stališči glede na izkušnje. Največje razlike so se pokazale pri stališčih s področja kognitivnih sposobnosti, najmanjše pa pri stališčih do govorno-jezikovnih sposobnosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: gluhi in naglušni otroci, stališča, vrtec, razvoj gluhih in naglušnih, posledice gluhote, integracija, inkluzija, zavod
    Število strani: 46
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Stanislav KoširMentor
    asist. dr. Jerneja Novšak BrceSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11067977)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3544
    Datum vnosa: 06 Jul 2016 10:40
    Zadnja sprememba: 06 Jul 2016 10:40
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3544

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa