[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Učenci 6. razreda osnovne šole kot različni profili bralcev v angleščini

Zala Klopčič (2016) Učenci 6. razreda osnovne šole kot različni profili bralcev v angleščini. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2540Kb)

    Povzetek

    Magistrsko delo obravnava različne profile bralcev v angleščini pri učencih 6. razreda osnovne šole v Sloveniji. V teoretičnem delu je opredeljeno branje, predstavljeni so: bralna zmožnost, bralni modeli, bralno razumevanje v prvem in tujem jeziku, jezikovne, individualne in družbeno-kulturne razlike med njima ter vpliv prvega jezika na tuji jezik. Omenjena so avtentična literarna besedila, raziskava ESLC, opisani so dejavniki, ki vplivajo na bralno razumevanje, in opredeljeni so profili bralcev. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave o povezanosti med rezultatom pri nalogah bralnega razumevanja avtentičnih besedil v angleščini pri učencih 6. razreda in različnimi dejavniki vplivanja na bralno razumevanje. V raziskavi so sodelovali 204 učenci iz osnovnih šol osrednjeslovenske regije. Učenci so rešili vprašalnik, ki je bil oblikovan za namen naše raziskave, ter glede na končno oceno v preteklem šolskem letu rešili eno izmed treh nalog bralnega razumevanja v angleščini. S petnajstimi učenci sem izvedla polstrukturiran intervju. Rezultati so pokazali, da vsi raziskovani dejavniki vplivajo na individualne razlike in stopnjo razvitosti bralne zmožnosti. Naloge bralnega razumevanja so pokazale, da se med uspešnimi, povprečnimi in šibkimi bralci v slovenskem prostoru, ki berejo v angleščini kot tujem jeziku, pojavljajo razlike, saj uspešni bralci kljub daljšemu besedilu dosegajo boljše rezultate, povprečni bralci dosegajo povprečne rezultate, šibki bralci pa v večinskem deležu ne dosežejo niti polovice 50 %. Tudi pri intervjujih se pokažejo individualne razlike med različnimi profili bralcev. Iz tega izhaja, da na individualne razlike pri branju v angleščini kot tujem jeziku vpliva več dejavnikov, ki izvirajo iz okolja ali psiholoških značilnosti učencev, in so pri posameznih profilih bralcev izraženi v podobni meri. Rezultati raziskave so pokazali, da je v tem vzorcu (204 učenci) veliko uspešnih bralcev, nekaj povprečnih in zelo malo šibkih bralcev v angleščini kot tujem jeziku. Mogoče so na te rezultate vplivali tudi drugi dejavniki, na primer potreba maloštevilnega naroda po znanju tujih jezikov, relativno visoka izpostavljenost angleščini preko različnih medijev, vpetost Slovenije v Evropsko skupnost in odprtost mej ter večji pretok ljudi. V Evropi je vse več poudarka na večkulturnosti in večjezičnosti, kar se morda odraža tudi na povečanem zanimanju za učenje tujih jezikov − predvsem mlajših staršev in njihovih otrok.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: bralno razumevanje, avtentična literarna besedila, profil uspešnega, povprečnega in šibkega bralca, učenci 6. razreda, angleščina kot tuji jezik
    Število strani: 101
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Karmen PižornMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11062857)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3530
    Datum vnosa: 05 Jul 2016 08:30
    Zadnja sprememba: 05 Jul 2016 08:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3530

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa