[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Didaktična aplikacija za preverjanje znanja z Excelom

Lea Frice (2011) Didaktična aplikacija za preverjanje znanja z Excelom. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2082Kb)

    Povzetek

    Poleg posredovanja znanja učencem je preverjanje in ocenjevanje znanja ena temeljnih nalog učitelja. Rezultati preverjanja znanja so pomembni tako za učitelja kot za učence: učitelj na njihovi podlagi ugotovi, ali so zastavljeni učni cilji doseženi, ali je znanje uspešno posredoval učencem ter načrtuje nadaljnje delo, učenci pa spoznajo, v kolikšni meri so usvojili znanje in koliko so napredovali ter katerim vsebinam bi se morali dodatno posvetiti. Danes se srečujemo z različnimi načini preverjanja znanja –od klasičnega ustnega in pisnega do sodobnejših oblik računalniško podprtega preverjanja znanja. Slednje lahko učitelju prihrani precej časa, saj le-ta z ustrezno programsko opremo teste hitro sestavi, popravi in oceni. V diplomskem delu predstavljamo, kako lahko učitelji uporabijo enega osrednjih programov zbirke Microsoft Office – Microsoft Office Excel. Opisali smo, kako lahko učitelj v Excelu izdela križanke, kvize, naloge povezovanja, s pomočjo katerih lahko preveri začetno, sprotno in končno znanje učencev. Takšni tipi nalog imajo lahko pri učencih večji motivacijski vpliv za učenje. Naloge lahko sestavimo tako, da učenec ob izbiri odgovora dobi takojšnjo povratno informacijo o pravilnosti/napačnosti svojega odgovora oz. ustrezni rešitvi. Cilj diplomskega dela je izdelava didaktične aplikacije ADEA (Assessment Didactic Excel Application) v programskem jeziku Visual Basic for Applications (VBA), delujoče v programu Excel, ki naj bo učiteljem v pomoč pri sestavljanju vprašanj tako za ustno kot za pisno preverjanje znanja, pri popravljanju in ocenjevanju testov, izpisu rezultatov, pa tudi za izdelavo naključnega sedežnega reda pri samem preverjanju znanja. Na koncu smo zasnovali preizkus, s katerim smo ovrednotili didaktične lastnosti izdelane aplikacije. Aplikacijo so preizkusili in ocenili učitelji z različnimi ravnmi znanja računalništva. Učiteljem, ki nimajo zadosti računalniškega znanja, lahko uvajanje didaktične aplikacije ADEA v proces ocenjevanja vzame nekaj časa, saj se morajo na začetku seznaniti z osnovami dela programskega orodja Microsoft Office Excel. Čas, namenjen začetnemu spoznavanju uporabe aplikacije, se učitelju kmalu povrne.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: preverjanje in ocenjevanje znanja, Microsoft Office Excel, Visual Basic for Application, generiranje naključnih testov, samodejno ocenjevanje
    Število strani: 62
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Irena Nančovska ŠerbecMentor
    asist. mag. Alenka ŽerovnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8956489)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 352
    Datum vnosa: 18 Okt 2011 07:50
    Zadnja sprememba: 18 Okt 2011 07:50
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/352

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa