[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča učiteljev do uporabe pristopa po konceptu realistične matematike pri poučevanju ulomkov v 4. razredu osnovne šole

Anja Bizjak (2016) Stališča učiteljev do uporabe pristopa po konceptu realistične matematike pri poučevanju ulomkov v 4. razredu osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2708Kb)

    Povzetek

    Koncept realistične matematike (RME) opredeljuje učni pristop, ki se je začel razvijati okoli leta 1960 na Nizozemskem. Temelji na ideji, da učenci pri reševanju problemov, ki temeljijo na njihovih življenjskih izkušnjah, uporabijo svoje neformalne strategije in predznanje. Ob pomoči modelov in ponazoril sami izgrajujejo novo znanje ter postopoma prehajajo iz konkretnega na simbolni nivo razumevanja matematičnih idej. Učitelj ima pri tem vlogo usmerjevalca učnega procesa in ne posredovalca snovi. V magistrskem delu je predstavljen koncept realistične matematike (Realistic Mathematics Education – RME). Opisali smo glavne značilnosti koncepta realistične matematike, omenili rezultate najnovejših raziskav, ki proučujejo realistično matematiko, predstavili model poučevanja ulomkov po knjigi Fractions in Realistic Mathematics Education (Streefland, 1991) ter predstavili naš pristop poučevanja ulomkov v 4. razredu, ki smo ga oblikovali po konceptu RME. V empiričnem delu magistrskega dela je prikazana analiza 6 intervjujev z učitelji razrednega pouka, ki poučujejo v 4. razredu osnovne šole. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako učitelji obravnavajo ulomke v 4. razredu osnovne šole ter kakšna stališča imajo učitelji do pristopa poučevanja ulomkov v 4. razredu, ki smo ga oblikovali po konceptu RME. Rezultati so pokazali, da učitelji za poučevanje še vedno uporabljajo transmisijski model poučevanja ter da so jim v veliko oporo učbeniki in delovni zvezki. V našem pristopu poučevanja, ki je oblikovan po konceptu RME, vidijo tako prednosti kot slabosti. Predstavljen pristop se jim zdi dober predvsem zato, ker spodbujanja razmišljanje, sodelovanje, utemeljevanje, samostojnost učencev, argumentiranje, logično mišljenje ter to, da so učenci aktivni in sami izgrajujejo svoje znanje. Izpostavili so tudi, da se jim zdi naš pristop odličen za učno uspešnejše učence. Kot slabosti vidijo predvsem količino učitejeve priprave, saj je potrebno za oblikovanje ustreznih matematičnih problemov veliko razmisleka. Prav tako se jim zdijo predstavljeni matematični problemi zahtevni in premalo postopni.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: matematika, koncept realistične matematike, RME, ulomki, realistični problemi
    Število strani: 93
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11049545)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3512
    Datum vnosa: 21 Jun 2016 17:04
    Zadnja sprememba: 21 Jun 2016 17:04
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3512

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa