[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Sodelovalno učenje pri pouku družbe v četrtem razredu osnovne šole

Erika Leban Zaletelj (2016) Sodelovalno učenje pri pouku družbe v četrtem razredu osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Magistrsko delo govori o učinkovitosti poučevanja družbe v četrtem razredu z uporabo sodelovalnega učenja. V teoretičnem delu so predstavljene značilnosti, prednosti in omejitve pouka, izvedenega s sodelovalnim in tradicionalnim učenjem. Namen dela je bil primerjati ta dva pristopa poučevanja družbe ter ugotoviti, s katerim pristopom učenci pridobijo več in kakovostnejše znanje učnega sklopa Domača pokrajina. Sodelovalno učenje je učna metoda, katere učinke raziskujejo že vrsto let in večkrat so že prišli do spoznanja, da prav ta učna metoda pozitivno vpliva na učenčeve spoznavne, čustveno-motivacijske in socialne procese. V empiričnem delu smo s kvantitativno raziskavo analizirali stališča učencev do sodelovalnega učenja, vpliv sodelovalnega učenja na znanje pri predmetu družba, na izboljšanje klime v razredu in na trajnost vsebinskega znanja. Pri obravnavi učnega sklopa smo uporabili osem struktur sodelovalnega učenja: izvirno sestavljanko, sodelovalne karte, strukturiranje skupinskega dela z Bloomovimi učnimi listi, skupinsko diskusijo, več glav več ve, intervju v treh stopnjah, skupinsko pojmovno mrežo in miselne vzorce ter razmisli, pogovori se v paru, povej. Statistična analiza rezultatov je pokazala, da pouk, izveden s sodelovalnim učenjem, izboljšuje dosežke učencev pri temi Domača pokrajina pri predmetu družba. Učenci imajo pozitiven odnos do predmeta družba, vendar sodelovalno učenje ne vpliva na večjo naklonjenost predmetu. Sodelovalno učenje povečuje željo po sodelovanju s sošolci, ki se kaže v socialni ekspanzivnosti, sociometrični položaj učencev pa se ni izboljšal. Tudi pri hipotezi, da pouk, izpeljan s sodelovalnim učenjem, omogoča trajnejše vsebinsko znanje pri učenju družbe v 4. razredu v primerjavi s poukom, izpeljanim tradicionalno, statistično pomembnih razlik nismo ugotovili.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: vzgojno-izobraževalni proces, predmet družba, sodelovalno učenje, strukture sodelovalnega učenja, stališča učencev
    Število strani: 132
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Maja UmekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11036489)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3496
    Datum vnosa: 09 Jun 2016 10:21
    Zadnja sprememba: 16 Jun 2016 12:34
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3496

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa