[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Naravoslovje v vrtcu v povezavi z elementi koncepta Reggio Emilia

Milanka Gavrić Kušljić (2016) Naravoslovje v vrtcu v povezavi z elementi koncepta Reggio Emilia. Diplomska naloga.

[img] PDF
Download (5Mb)

    Povzetek

    Namen diplomskega dela je približati otrokom del naravoslovja v povezovanju z elementi koncepta Reggio Emilia. V Italiji so razvili koncept predšolske vzgoje Reggio Emilia, ki temelji na pedagogiki poslušanja, aktivnem učenju, predvsem pa otroke sprejema kot zelo kompetentna bitja. Velik pomen dajejo sodelovanju z okoljem, projektnemu pristopu in dokumentaciji. Da do takšnega procesa pride, so nujno potrebni naslednji elementi: načrtovanje, upoštevanje pobud otrok, evalvacija z otroki in refleksija. V empiričnem delu sem predstavila projekt z naslovom Zakaj solata ni bila dobra, ki je bil izveden v skupini otrok, starih od tri leta in pol do štiri leta in pol. Projekt je potekal tri mesece in pri vsaki izvedeni dejavnosti sem podala opis izvedbe z analizami in ugotovitvami otrok. Načrtovani in izvedeni projekt je otrokom omogočil raziskovanje snovi z lastno aktivnostjo, reševanje problemov in razvijanje sposobnosti pridobivanja, razumevanja in urejanja novih informacij. Otroci so z lastno aktivnostjo sami, na prijeten in zanimiv način pridobivali informacije in s tem prepoznavali in raziskovali kisle snovi, ki jih uživajo v vsakodnevnih obrokih. Cilj projekta je bil spodbuditi otroke v raziskovalni proces, da iščejo in uporabljajo različne možnosti za rešitev problema. Otroci s pomočjo raziskovanja pridejo do novih izkušenj in odkritij, kako pravzaprav nekaj nastane, kakšni so naravni procesi pri nastajanju in zaporedje dogodkov, ki so potrebni pri pridobivanju kisa, s tem pa spoznavajo naravoslovne pojme. Poleg tega pa sem želela otrokom približati okus kislega, raziskovanje kislih snovi in eksperimentiranje z njimi. Pri pisanju analiz sem si pomagala z dokumentacijo (izjave otrok, fotografije), ki je nastajala med projektom. V teoretičnem delu so predstavljene značilnosti pedagoškega koncepta Reggio Emilia (pedagogika poslušanja in participacija otrok), s katerim se srečujemo tudi v slovenskem prostoru. Vzgojitelj lahko poleg predpisanega programa v svoje delo vključi tudi pristope pedagogike po konceptu Reggio Emilia, ki so kot nadgradnja oz. oplemenitev nacionalnega Kurikula za vrtce. Če bomo znali otrokom na prijeten in zanimiv način približati naravoslovne teme, če bomo pri tem izhajali iz otroka, upoštevali njegove ideje in predloge ter bomo dajali prednost učenju in ne poučevanju, bodo znanje, ki ga bodo pridobili skozi igro, znali uporabljati naprej v življenju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: kis, učenje naravoslovja z raziskovanjem, koncept Reggio Emilia, projektno delo
    Število strani: 66
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Dušan KrnelMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11032649)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3491
    Datum vnosa: 08 Jun 2016 09:55
    Zadnja sprememba: 08 Jun 2016 09:55
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3491

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa