[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Spodbujanje govornega razvoja pri otrocih, starih od 1 leta do 2 let

Tanja Burja (2011) Spodbujanje govornega razvoja pri otrocih, starih od 1 leta do 2 let. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (384Kb)

    Povzetek

    Govor je sistem simbolov, ki so namenjeni komuniciranju med ljudmi. Govor se izpolnjuje vse življenje, njegov najintenzivnejši razvoj pa se odvija prav v prvih letih življenja. Pri majhnem otroku je pomen še večji, saj prikazuje odsev otrokovega razvoja tudi na drugih področjih. Tega se mora najbolj zavedati vzgojitelj kot tudi vsi, ki otroka obkrožajo. V tem času postaja otrokov govor vse bolj celovit; od novorojenčka, ki se sporazumeva le nebesedno, se otrok v zelo kratkem času prelevi v aktivnega govorca. Potek govornega razvoja mora še posebej dobro poznati vzgojitelj, če hoče otroka ustrezno motivirati in vključevati v komunikacijo, zato sem v teoretičnem delu diplomske naloge ta potek tudi opredelila. V teoretičnem delu sem s pomočjo različne literature predstavila razvoj govora, dejavnike govornega razvoja in jezikovne dejavnosti v vrtcu, ki jih izvaja vzgojiteljica. V predšolskem obdobju, ko otroci obiskujejo vrtec, vzgojiteljica kot vodja skupine predstavlja pomembno vlogo, saj otroke usmerja, spodbuja, prepoznava in vodi na poti do uspešnega govornega razvoja. V empiričnem delu diplomske naloge je bilo z anketnim vprašalnikom za vzgojiteljice ugotovljeno, da je vpliv vzgojiteljice izrednega pomena in da s svojim načinom govora predstavlja otrokom pomembni govorni zgled. Načrtovana dejavnost, ki jo vzgojiteljice najpogosteje uporabljajo za spodbujanje govornega razvoja, je pripovedovanje. Poleg načrtovanih dejavnosti izkoristijo čas za spodbujanje govornega razvoja med dnevno rutino, na sprehodu, med igro. Vzgojiteljica mora torej skrbeti za kulturo lastnega govora, če hoče z zgledom jezikovno vzgajati otroka, ki ji je zaupan.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: govor, vrtec, spodbujanje govora, otrok, vzgojitelj
    Število strani: 48
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8943433)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 349
    Datum vnosa: 17 Okt 2011 14:00
    Zadnja sprememba: 17 Okt 2011 14:00
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/349

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa