[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga staršev v procesu razvijanja otrokove pismenosti v predšolskem obdobju

Sonja Kralj (2016) Vloga staršev v procesu razvijanja otrokove pismenosti v predšolskem obdobju. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1080Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem raziskala, kako pogosto starši berejo svojemu otroku in ali na to vpliva njihova izobrazba, zanimalo me je tudi, koliko pozornosti starši namenijo bralnemu razvoju otroka ter kakšno mnenje imajo o branju v predšolskem obdobju. V teoretičnem delu sem pismenost najprej opredelila historično, nato sem naštela in predstavila vrste pismenosti, še posebej družinsko pismenost. Pismenost je umeščena tudi v jezikovno področje Kurikuluma za vrtce (1999). O tem pišem v zadnjem poglavju teoretičnega dela. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, v kateri sem skušala ugotoviti, ali in kako starši otrok (vključenih v vrtec) sodelujejo v procesu razvijanja otrokove pismenosti. Uporabila sem deskriptivno metodo, raziskovalni vzorec pa je namenski. Raziskovalno orodje, ki sem ga uporabila, je bila anketa. Podatke, do katerih sem prišla s pomočjo anketnega vprašalnika, sem analizirala in grafično predstavila. Starši se zavedajo, da z branjem v predšolskem obdobju pozitivno vplivajo na bralni razvoj otroka. Ugotovila sem, da starši otroku berejo vsak dan oziroma vsaj trikrat na teden. Pri tem njihova izobrazba ne igra pomembne vloge, saj starši z nižjo izobrazbo berejo otroku prav tako pogosto kot tisti z višjo. To pomeni, da se starši ne glede na izobrazbo zavedajo pomena branja otroku v predšolskem obdobju. Še vedno največkrat berejo mame, in sicer tiste, ki so stare med 31 in 35 let. Mnoge knjižnice ponujajo razne programe in bralne urice, v sklopu katerih otrokom berejo različne knjige, jim igrajo lutkovne predstave – omenjene aktivnosti pa otroci lahko obiskujejo skupaj s starši. Na ta način spodbujajo branje v družinskem krogu, glasno branje otrokom ter gradijo pozitiven odnos do branja in knjig.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otrokova pismenost, branje, predšolsko obdobje, vloga staršev
    Število strani: 52
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Darija SkubicMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11032137)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3489
    Datum vnosa: 08 Jun 2016 09:44
    Zadnja sprememba: 08 Jun 2016 09:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3489

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa