[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Kolaž kot sredstvo likovne artikulacije

Mojca Bregar (2016) Kolaž kot sredstvo likovne artikulacije. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (23Mb)

    Povzetek

    Cilj diplomskega dela je raziskati konceptualno in aplikativno tehnično naravo kolaža skozi različne pristope umetnikov. Problematiko kolaža v diplomskem delu obravnavam s treh vidikov: likovno-teoretičnega, likovno-praktičnega ter pedagoško-empiričnega. V likovno-teoretičnem delu najprej na kratko predstavim zgodovinsko ozadje rojstva kolaža v kubizmu, razloge in vplive, ki so botrovali nastanku kubizma, opišem njegovi analitični in sintetični fazi ter opredelim tehniko kolaža, pri kateri izpostavim uporabo vsakdanjega materiala ter teksturiranost slikovne površine. Na teksturo – otipno in vidno lastnost površine se nato osredotočim z oblikotvornega vidika. Teksturo obravnavam v odnosu do orisnih likovnih prvin, ki orišejo teksturo (točka, črta, svetlo-temno, barva), in kot likovno spremenljivko, ki je tesno povezana s spremenljivkama število in gostota. V nadaljevanju likovno-teoretičnega dela pojasnim pojem likovne artikulacije ter ob primerih likovnih del umetnikov predstavim različne tehnične in konceptualne možnosti kolažiranja, kar posledično vpliva na pojavnost teksture v njihovem delu. V likovno-praktičnem delu se aplikativna narava kolaža odraža tudi v mojem ustvarjalnem procesu, med drugim skozi uporabo nekaterih tehnik, omenjenih v likovno-teoretičnem delu, s katerimi sem ustvarjala na ročno izdelan papir, ter konceptualnem, saj izoblikujem lastno razumevanje kolaža, ki temelji na konceptu pohištvenega elementa predala kot arhiva. V pedagoško-empiričnem delu skozi lastne učne ure učencem 7. razreda predstavim asemblaž, saj je tehnika kolaža učencem dobro poznana; glede na to, da začnejo ustvarjati kolaže iz kolaž papirja že v prvi triadi osnovne šole. Tehnika asemblaža je bila v sklopu likovne naloge sredstvo za abstraktno izražanje učencev na dani likovni motiv. Pedagoško-empirični del vsebuje analizo lastnih učnih ur in analizo likovnih izdelkov učencev.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: kolaž, kubizem, tekstura, likovna spremenljivka, orisne likovne prvine, likovna artikulacija
    Število strani: 95
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jurij SelanMentor
    viš. pred. dr. Uršula PodobnikSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11031369)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3487
    Datum vnosa: 08 Jun 2016 09:33
    Zadnja sprememba: 08 Jun 2016 09:33
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3487

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa