[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Uporaba didaktične igre pri poučevanju naravoslovnih vsebin v prvem triletju osnovne šole

Neža Iglič (2016) Uporaba didaktične igre pri poučevanju naravoslovnih vsebin v prvem triletju osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2252Kb)

    Povzetek

    Namen magistrskega dela je poglobitev razumevanja uporabe didaktične igre pri poučevanju naravoslovja v prvem triletju osnovne šole ter osvetlitev izkušenj učiteljev na tem področju v vsakodnevni pedagoški praksi. V magistrskem delu sem raziskovala uporabo didaktične igre pri poučevanju naravoslovnih vsebin v prvem triletju osnovne šole. V teoretičnem delu je na osnovi sodobnih razvojno-psiholoških in didaktičnih spoznanj utemeljeno zgodnje poučevanje in učenje naravoslovja. Podrobneje je predstavljena prosta igra ter še posebej didaktična igra in motivacijske značilnosti učencev v prvem triletju osnovne šole. V empirični raziskavi sta uporabljeni dve raziskovalni metodi. Prva je kvantitativna deskriptivna metoda, druga pa kvalitativna metoda, in sicer študija primera. Z vprašalnikom sem ugotavljala, kakšne izkušnje imajo učitelji pri uporabi didaktičnih iger pri poučevanju naravoslovja. V drugem delu raziskave sem hospitirala pri učni uri, v kateri je učiteljica uporabljala didaktične igre pri poučevanju naravoslovja. Ugotavljala sem, na kakšne načine in kako pogosto je med poukom uporabljena didaktična igra, kako se učenci sproti odzivajo nanjo, ali učenci ob zaključku uporabljenih didaktičnih iger dosegajo zastavljene učne cilje. Opazovanju sta sledila analiza primernosti uporabljenih didaktičnih iger in predlogi za izboljšave. Po opravljenem hospitiranju sta bila izvedena tudi polstrukturirana intervjuja; prvi z učiteljico in drugi z dvaindvajsetimi učenci, od katerih jih je 12 odgovarjalo na vprašanja. Z učiteljico sem se pogovorila o uporabi igre pri poučevanju naravoslovnih vsebin, z učenci pa o njihovih odzivih na poučevanje z didaktično igro. Tovrstna raziskava je novost na tem področju, saj podobnih raziskav na konkretno tematiko uporabe didaktičnih iger v naravoslovju še nisem zasledila. Intervju z učenci je pokazal, da imajo radi tovrstni način poučevanja, a kljub temu si poleg igre želijo tudi konkretne učiteljeve razlage. Iz anketnih odgovorov sem ugotovila, da je zastopanost didaktičnih iger v naravoslovju v slovenskih šolah še vedno majhna, vzroke za to pa najverjetneje najdemo v šolskem sistemu, saj primanjkuje tako denarja kot tudi časa ter konkretnih izobraževanj za pripravo tovrstnih iger.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: didaktične igre, naravoslovje, motivacija, zgodnje učenje in poučevanje naravoslovja, osnovna šola, prvo triletje
    Število strani: 98
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Mojca JuriševičMentor
    doc. dr. Katarina SusmanSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11030345)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3480
    Datum vnosa: 07 Jun 2016 10:32
    Zadnja sprememba: 07 Jun 2016 10:32
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3480

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa