[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vloga in naloge učitelja pri individualiziranem programu

Mihela Bevc (2016) Vloga in naloge učitelja pri individualiziranem programu. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (1431Kb)

    Povzetek

    Pomembna značilnost sodobne vzgoje in izobraževanja je večje zavedanje in upoštevanje raznolikih potreb vseh otrok, vključenih v osnovnošolsko izobraževanje. Učitelji razrednega pouka so postavljeni pred veliko preizkušnjo, kako diferencirati in individualizirati pouk glede na raznolike sposobnosti, zmožnosti in interese učencev. V ta namen se pri pouku poslužujejo strategij dobre poučevalne prakse, ki pa v nekaterih primerih niso dovolj. Takrat učitelji uporabijo naslednje korake petstopenjskega modela pomoči, v katerem peti, zadnji korak predvideva postopek o usmerjanju v ustrezen program, najpogosteje v program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo (v nadaljevanju DSP). Ko pride do tega, je potrebno izdelati individualiziran program (v nadaljevanju IP), pri katerem je pomembno timsko delo učitelja in ostalih strokovnjakov. V teoretičnem delu naloge sem tako zajela spremembe, ki so se dogajale na področju diferenciacije, individualizacije, inkluzije ter integracije, različne oblike pomoči učencem (strategije dobre poučevalne prakse in petstopenjski model pomoči) in skupine otrok s posebnimi potrebami (v nadaljevanju OPP). Ugotavljala sem tudi, kakšne so zakonske zahteve za usmerjanje v program s prilagojenim izvajanjem in DSP, kaj je IP in kako je sestavljen ter na koncu še kakšne so vloge različnih strokovnjakov pri timskem delu z OPP. Namen raziskovalnega dela je bil ugotoviti, kako dobro učitelji poznajo proces oblikovanja IP oziroma kakšno je njihovo vedenje o IP, v kolikšni meri pri svojem delu dejansko uporabljajo IP, kako ocenjujejo vpliv IP na učinkovitost svojega dela in kakšen je vpliv izkušenj, ki jih imajo z OPP. Predvsem pa me je zanimalo, ali se je v primerjavi s preteklimi leti kaj spremenilo. Za namen raziskave sem oblikovala anketni vprašalnik za učitelje razrednega pouka. Rezultati raziskave so pokazali, da je učiteljevo poznavanje oziroma vedenje o IP večinoma dobro, da se pri svojem delu velikokrat zanašajo nanj in ga uporabljajo ter imajo v večini pozitiven odnos do OPP in IP. Glede na primerjavo z drugimi raziskavami lahko rečemo, da se kažejo določeni premiki na področju vzgoje in izobraževanja OPP ter njihovi integraciji v osnovnošolski program.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: otroci s posebnimi potrebami, diferenciacija, individualizacija, integracija, inkluzija, individualiziran program, učitelj, timsko delo
    Število strani: 79
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11029321)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3479
    Datum vnosa: 07 Jun 2016 10:08
    Zadnja sprememba: 07 Jun 2016 10:08
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3479

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa