[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razvijanje časovne orientacije pri učenki z učnimi težavami

Ivanka Bider (2011) Razvijanje časovne orientacije pri učenki z učnimi težavami. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1798Kb)

    Povzetek

    Merjenje časa je ena izmed matematičnih veščin, ki jo najpogosteje uporabljajmo in se jo težko naučimo. Raziskave o zavedanju časa in sposobnosti upravljanja s časom pri učencih so maloštevilne. V teoretičnem uvodu sem predstavila razvoj pojmovnega razumevanja časa pri otrocih, značilnosti učnih težav pri matematiki in probleme oseb s slabšim obvladovanjem časa. V empiričnem delu sem predstavila rezultate raziskave o znanju časovnih mer na vzorcu učencev šestega razreda. Iz rezultatov je razvidno, da ti učenci bolje obvladajo aritmetična dejstva in postopke v primerjavi s časovnimi merami. Rezultati preverjanja znanja časovnih mer teh učencev kažejo, da učenci slabše ocenjujejo trajanje dogodkov in imajo težave pri reševanju časovnih besednih problemov. Na osnovi zbranih podatkov sem med učenci izbrala učenko z izrazitimi primanjkljaji na področju znanja časovnih mer. Ocenila sem učenkine primanjkljaje, močna področja in posebne potrebe ter zanjo pripravila trening za izboljšanje časovne orientacije. Trening, ki je bil oblikovan na osnovi diagnostične ocene, je zajemal tri glavne dele: časovne mere, orientacijo in časovno organizacijo. Ob razvijanju znanja časovnih mer sem razvijala tudi učenkino časovno orientacijo in časovno organizacijo. Pri tem sem uporabila različne strategije in metode dela. Po treningu se je izboljšalo tako učenkino znanje časovnih mer kot tudi časovna organizacija. Pri nalogah preverjanja znanja časovnih mer je učenka po osemnajstih srečanjih dosegla povprečno število točk vrstnikov, ki so bili vključeni v raziskavo. Rezultati, pridobljeni z vprašalnikom organizacijskih spretnosti, potrjujejo napredek učenke ne le na področju časovne organizacije, temveč na vseh področjih organizacije. Pomemben napredek je opazen tudi na področju aritmetičnega znanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: aritmetično znanje, časovne mere, organizacijske spretnosti, časovna orientacija, učne težave
    Število strani: 99
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Marija KavklerMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=8945225)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 347
    Datum vnosa: 17 Okt 2011 13:15
    Zadnja sprememba: 29 Okt 2011 07:57
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/347

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa