[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Poletje v vrtcu

Anastassia Felini (2016) Poletje v vrtcu. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (2735Kb)

    Povzetek

    V otroških vrtcih je koncept participacije otrok pri načrtovanju in izvedbi dejavnosti še vedno pogosto odsoten iz vsakodnevne prakse ali pa ne zaživi v tolikšnem obsegu, kot bi bilo zaželeno. Postavlja se utemeljeno vprašanje, zakaj takšen razkorak med prioritetami in praksami. Menim, da je delno to pripisati tudi dejstvu, da se vzgojitelji na področju načrtovanja dejavnosti pogosto srečujemo z direktivami s strani vodstva, ki nam odvzemajo manevrski prostor za usklajevanje dejavnosti s pobudami, idejami in željami otrok. Pogosto izvajamo dejavnosti, ki jih nismo izbrali niti vzgojitelji niti otroci, ampak vodstvo vrtca. Kot opozicija neprestanim od zgoraj organiziranim projektom in kot primer dobre prakse smo zato v vrtcu Najdihojca v skupinah Aeternia 1 in 2 izvedli odprti tip projekta otroške participacije z naslovom Poletje v vrtcu. V okviru projekta smo vzgojiteljice otrokom poskusile omogočiti kar največjo participacijo v življenju v vrtcu. Otroške ideje sem zabeležila na plakatu. Otroci pa so svoje ideje na plakat tudi narisali. Med poletjem smo zabeležene ideje uresničili na način, ki so ga predlagali pobudniki. Nekaj novih idej smo dobili tudi med izvajanjem projekta. Prav tako smo jih uvrstili na plakat in izvedli tudi te dejavnosti. Otrokom se je zdelo zelo pomembno, da so lahko sami odločali o poteku dejavnosti, hkrati pa jim je to predstavljalo izziv, ki so ga z malce negotovosti vseeno zelo navdušeno sprejeli. Ker sta Aeternia 1 in 2 heterogena oddelka, smo se srečali z različnimi idejami. Tudi zamisli o izvedbi so bile zelo različne. Mlajši otroci so predlagali dejavnosti, ki so jih starejši na nek način že prerasli, vendar je tu še bolj prišlo v ospredje sprejemanje drugačnosti. Starejši otroci so ideje mlajših zelo spoštljivo sprejeli in se pokroviteljsko vključili v takšne dejavnosti. V diplomski nalogi z deskriptivno metodo predstavljam potek in evalvacijo omenjenega projekta, s tem pa skušam odgovoriti na vprašanja, kako zagotoviti večjo participacijo, kje otroci želijo participirati in kako se pri tem izkaže uporaba projektov odprtega tipa.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: otroška participacija, reševanje problemov odprtega tipa, projektno delo, državljanska vzgoja
    Število strani: 95
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11016265)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3461
    Datum vnosa: 26 Maj 2016 10:29
    Zadnja sprememba: 26 Maj 2016 10:29
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3461

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa