[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Kako varujem okolje, ko ločujem odpadke?

Helenca Cvetežar (2016) Kako varujem okolje, ko ločujem odpadke?. Diplomska naloga.

[img]
Predogled
PDF
Download (2104Kb)

    Povzetek

    Zgodnje otroštvo je obdobje, v katerem otrok oblikuje svoje vrednote in odnose, tudi odnos do okolja. Zato je treba z okoljsko vzgojo pričeti že v predšolskem obdobju. V diplomski nalogi sem se posvetila raziskovanju predstav predšolskih otrok o ločenem zbiranju odpadkov. Zanimalo me je, ali otroci poznajo pomen ločenega zbiranja odpadkov za okolje – ali razumejo povezavo med ločenim zbiranjem odpadkov in pozitivnim vplivom tega dejanja na okolje. V raziskavo je bilo vključenih 20 otrok, starih 5 do 6 let iz vrtca Viški gaj, enota Kozarje. Najprej sem z vsakim od otrok izvedla začetni intervju, v katerem sem ugotovila njihove začetne predstave o ločenem zbiranju odpadkov. Če je bilo potrebno, sem poleg glavnih vprašanj otrokom zastavljala podvprašanja, da so vsebino vprašanja bolje razumeli. Sledile so dejavnosti, v katerih so otroci z neposredno izkušnjo ob aktivnem učenju spoznavali naravoslovno ozadje pomena ločenega zbiranja odpadkov. Po opravljenih dejavnostih sem ponovno izvedla individualne intervjuje in na podlagi odgovorov sklepala, kakšno je njihovo razumevanje pomena ločenega zbiranja odpadkov. Opazovala sem vedenje otrok v vsakdanjiku vrtca in skušala ugotoviti, ali so opisane dejavnosti vplivale tudi na vedenje otrok. Ugotovila sem, da so bile začetne predstave o pomenu ločenega zbiranja odpadkov pri veliki večini otrok napačne ali pa le-teh sploh niso imeli. Po opravljenih dejavnostih pa je večina otrok pridobila znanje in natančne predstave o tem, kako z ločenim zbiranjem posamezne vrste odpadkov (papirja, stekla, plastike) pozitivno vplivajo na okolje in ga s tem varujejo. Rezultati raziskave so pokazali, da so že predšolski otroci sposobni pridobiti toliko naravoslovnega znanja, da razumejo povezavo med okoljskim dejanjem in njegovim vplivom na okolje. Opazila sem, da je imelo pridobljeno znanje vpliv tudi na vedenje otrok, saj so po opravljenih dejavnostih bili bolj motivirani za ločeno zbiranje odpadkov. Zaključujem, da bi bilo v okoljski vzgoji v predšolskem obdobju treba poleg samega izvajanja okoljskih dejanj dati več poudarka tudi njihovemu razumevanju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomska naloga)
    Ključne besede: predšolski otrok, okoljska vzgoja, ločeno zbiranje odpadkov, začetno naravoslovje
    Število strani: 48
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    viš. pred. dr. Marjanca KosMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11015497)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3460
    Datum vnosa: 26 Maj 2016 09:44
    Zadnja sprememba: 26 Maj 2016 09:44
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3460

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa