[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vidiki učiteljev do inkluzivne prakse v osnovnih šolah v Savinjski dolini

Simona Kovačič (2016) Vidiki učiteljev do inkluzivne prakse v osnovnih šolah v Savinjski dolini. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1570Kb)

    Povzetek

    Ker je učitelj v osnovni šoli eden od ključnih akterjev pri vključevanju otroka s posebnimi potrebami v osnovnošolski sistem, želimo v diplomski nalogi raziskati vidike le-teh. Uspešnost inkluzije otrok s posebnimi potrebami v osnovne šole je v veliki meri odvisna prav od učiteljeve pripravljenosti in seveda od njegove usposobljenosti za delo z otroki s posebnimi potrebami. V teoretičnem delu smo predstavili razvoj inkluzije na mednarodnem področju, v Sloveniji in na področju Savinjske doline. Nadalje v teoretičnem delu opisujemo inkluzijo, predstavljamo otroke s posebnimi potrebami, pogoje in ovire za izvajanje inkluzije, pozitivna in negativna pojmovanja inkluzije, inkluzivne spremembe učiteljeva dela, timsko delo in individualiziran program. Namen empiričnega dela je raziskati in predstaviti vidike učiteljev osnovnih šol do inkluzije otrok s posebnimi potrebami v Savinjski dolini, ugotoviti dejavnike, ki vplivajo na njihova stališča. Za merski instrument smo izbrali anketni vprašalnik. Vzorec raziskave je zajemal pet osnovnih šol Savinjske regije, skupaj 125 učiteljev razrednega in predmetnega pouka. Z dobljenimi podatki je cilj raziskave podati predloge za odpravo morebitnih pomanjkljivosti in učinkovitosti inkluzivne prakse. Z raziskavo smo ugotovili, da je največja težava pri vključevanju otrok s posebnimi potrebami pomanjkanje učiteljevega znanja na tem področju. Posledično je tudi stališče učiteljev do inkluzije nespodbudno naravnano, saj več kot polovica anketiranih učiteljev meni, da se morajo otroci s posebnimi potrebami izobraževati v specializiranih ustanovah. Učitelji delo z otroki s posebnimi potrebami ne vidijo kot breme, vendar bi želeli na tem področju več izobraževanj, tako na primarnem nivoju (študij na fakulteti) kot na sekundarnem nivoju (seminarji ob delu).

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: inkluzija, otroci s posebnimi potrebami, vidiki učiteljev
    Število strani: 72
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Janez JermanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=11013705)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3457
    Datum vnosa: 25 Maj 2016 13:59
    Zadnja sprememba: 25 Maj 2016 13:59
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3457

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa