[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vpliv učnih sredstev na razumevanje likovnih pojmov pri pouku likovne umetnosti v osnovni šoli

Anamarija Erčulj (2016) Vpliv učnih sredstev na razumevanje likovnih pojmov pri pouku likovne umetnosti v osnovni šoli. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (9Mb)

    Povzetek

    Namen in cilj magistrskega dela je raziskati vpliv učnih sredstev in pripomočkov na učenčevo uspešno učenje likovnih pojmov ter zmožnost ravnanja z likovnimi materiali ob upodabljanju motivov. V teoretičnem delu so najprej predstavljeni obravnavani pojmi ter posebnosti različnih učnih sredstev in pripomočkov kakor tudi njihova priprava in uporaba v korakih učne ure likovne umetnosti. Opisano je poučevanje in učenje v učnem procesu likovne umetnosti in analizirano je stanje opremljenosti slovenskih osnovnih šol z informacijsko-komunikacijsko tehnologijo. Izhali smo iz predpostavke, da učitelji v učnem procesu likovne umetnosti v pouk vedno bolj vključujejo učna sredstva s sodobnimi digitalnimi pripomočki (kot so npr.: digitalna animacija, internet in socialna omrežja …) in iz vprašanja, koliko ta prispevajo k nazornosti. Empirični del raziskave je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu so najprej prikazani rezultati ankete. Predstavljene so primerjave učiteljeve uporabe učnih sredstev in pripomočkov, izkušenj, ravnanj in potreb, povezanih s poučevanjem učencev v učnem procesu likovne umetnosti v osnovni šoli v Sloveniji, in sicer v letih 2005 in 2015. V drugem delu pa smo s kvazieksperimentalno metodo primerjali izvajanje učnega procesa pri pouku likovne umetnosti z uporabo učnih sredstev, s pomočjo analognih in digitalnih pripomočkov, pri 14 letnih učencih. Izsledki raziskave, analiza stanja uporabe učnih sredstev pri pouku likovne umetnosti v osnovni šoli leta 2005 in 2015 in ugotovitve raziskanega vpliva uporabe različnih učnih sredstev in pripomočkov pri pouku v devetem razredu omogočajo ustreznejše razumevanje učiteljevega ravnanja z različnimi učnimi sredstvi ter njihovega vgrajevanja v učni proces, tako da ta čim bolj izpolnil pričakovanja v učenčevem doživljanju in razumevanju likovnih pojmov, likovnih materialov in pripomočkov, da pri učencih poveča motivacijo za likovno dejavnost, samostojnost in ustvarjalnost pri reševanju likovnih nalog. Evalvacija rezultatov raziskave je doprinesla k novi didaktični kvaliteti pouka likovne umetnosti. Na podlagi ugotovitev smo oblikovali smernice za izvajanje in načrtovanje likovnih nalog, s pomočjo katerih lahko različna učna sredstva in pripomočke učitelji ustvarjalno vključujejo v učni proces likovne umetnosti.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: likovna umetnost, učna sredstva in pripomočki, likovni materiali in orodja, motivacija, razumevanje likovnih pojmov
    Število strani: 238
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jurij SelanMentor
    izr. prof. dr. Janez JermanSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10998857)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3452
    Datum vnosa: 13 Maj 2016 10:42
    Zadnja sprememba: 13 Maj 2016 10:42
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3452

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa