[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Poučevanje in učenje s slikovnim gradivom pri spoznavanju okolja v 2. razredu osnovne šole

Urška Frelih Meglič (2016) Poučevanje in učenje s slikovnim gradivom pri spoznavanju okolja v 2. razredu osnovne šole. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2726Kb)

    Povzetek

    Človekovo delovanje je v veliki meri odvisno od vidnega zaznavanja in spoznavanja sveta. Tudi današnji svet je postal takšen, da nam vse več informacij podaja kot kombinacijo besed in podob. Popolnoma enako je tudi v šolah. V pridobivanje znanja učencev je vključenih vedno več slikovnih informacij, zato smo v magistrski nalogi predstavili strategijo dela s slikovnim gradivom. Učitelji se pogosto premalo zavedajo, da obvladovanje slikovnega gradiva zahteva načrtno opazovanje in povezovanje s predznanjem in izkušnjami. Šele na tej stopnji namreč postane slikovno gradivo pomemben vir za razširjanje znanja in ne le popestritev pouka ali motivacijsko sredstvo za učencev. V nalogi smo se osredinili na uporabo slikovnega gradiva v začetnih letih šolanja pri spoznavanju okolja. To je namreč učni predmet, ki v povezavi z raziskovanjem okolja učencem zelo razširja obzorja znanja. Ker pa je opazovanje dejanskega okolja največkrat nemogoče, je okolje predstavljeno s slikovnim gradivom. Tako smo v teoretičnem delu naloge predstavili različne vrste slikovnega gradiva, ki se pojavljajo v učbenikih za spoznavanje okolja. Strategija dela s slikovnim gradivom spada med procesna učenja, zato ji moramo kot taki nameniti precej časa. Seveda pa je nujno poznavanje zakonitosti procesnega učenja, ki na učencih pušča trajne sledi in je medpredmetno prenosljivo. Prav tako je za delo s slikovnim gradivom pomembno tudi poznavanje likovnega jezika, ki s svojimi zakonitostmi vpliva na proces zaznavanja. Temeljni cilj naloge je uvajanje strategije dela s slikovnim gradivom pri pouku spoznavanja okolja v drugem razredu, ko še ni končan proces opismenjevanja in besedilo še ni osnovno izhodišče za pridobivanje novih znanj. Izvedli smo akcijsko raziskavo, ki je pokazala, da se v načrtno delo s slikovnim gradivom izplača vložiti nekaj več časa, saj so končni rezultati pokazali velik napredek pri delu s slikovnim gradivom.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: spoznavanje okolja, slikovno gradivo, procesno učenje, strategija dela s slikovnim gradivom
    Število strani: 172
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Maja UmekMentor
    doc. dr. Beatriz Gabriela Tomšič ČerkezSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10985545)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3442
    Datum vnosa: 04 Maj 2016 14:05
    Zadnja sprememba: 04 Maj 2016 14:05
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3442

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa