[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razumevanje pojma gostota pri učencih razredne stopnje

Neda Gačnik (2016) Razumevanje pojma gostota pri učencih razredne stopnje. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3009Kb)

    Povzetek

    Naloga obravnava pojem gostote oziroma ali ga razumejo in kako ga razumejo učenci tretjih in petih razredov osnovne šole. Gostota je zahtevna fizikalna količina, ki se je ne da neposredno izmeriti. Semikvantitativna obravnava zahteva sklepanje ob sočasnem upoštevanju dveh spremenljivk, mase in prostornine. Spoznavanje gostote dodatno otežujejo neznanstvene razlage, povezane s plavanjem in potapljanjem ter z vsakdanjo uporabo besede gostota, ki se uporablja namesto fizikalnega pojma viskoznost. V nalogi me je zanimalo, kako tretje- in petošolci razumejo pojem gostote in s tem povezano razlagajo, zakaj predmeti plavajo oziroma potonejo, ter kakšne so razlike v njihovem razumevanju. Raziskava je kvalitativna, podatke pa sem zbirala z intervjujem ob poskusih. Intervju in poskuse sem sestavila sama. Vzorec je bil namenski. Vključenih je bilo šest učencev, trije iz 3. in trije iz 5. razreda. Ker sem vse učence poznala, sem izbirala tiste, od katerih sem pričakovala aktivno sodelovanje. Vzorec ni bil velik, saj so nas za potrebe raziskave zanimale kvalitativne značilnosti učenčevih odgovorov. Z opravljeno raziskavo sem dobila natančen vpogled v razumevanje pojma gostote pri obravnavanih tretje- in petošolcih in ugotovila kvalitativne razlike v njihovem razumevanju. Na podlagi pridobljenih spoznanj sem oblikovala smernice poučevanja pojma gostote na razredni stopnji, ki so lahko v pomoč učiteljem pri pouku naravoslovja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: gostota, teža, učenje, poučevanje, kognitivni konflikt
    Število strani: 154
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Mojca ČepičMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10985033)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3439
    Datum vnosa: 04 Maj 2016 14:08
    Zadnja sprememba: 04 Maj 2016 14:08
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3439

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa