[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Pogledi staršev in strokovnih delavcev vrtca na sodelovanje s potujočo knjižnico

Anja Kobal (2016) Pogledi staršev in strokovnih delavcev vrtca na sodelovanje s potujočo knjižnico. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1476Kb)

    Povzetek

    Knjiga je za otroka sprva igrača. Kmalu otrok ob skupnem branju s starši zazna, da lahko vsakič, ko vzame knjigo v roke, izve nekaj novega. Z uvajanjem otroka v koncept tiska, otroka pripravljamo na nadaljnji razvoj pismenost. Prav pismenost je cilj mnogim; vzgojiteljem v vrtcu kot t. i. zgodnja pismenost, kasneje v šoli pa bralna pismenost. Sodelovanje s knjižnico lahko k razvoju pismenosti pripomore, predvsem pa pripomore k navdušenju za branje in rokovanje s knjigami. V diplomskem delu najprej predstavljam pomen stika s knjigo, (skupno) branje z otrokom, področje jezika v kurikulu ter sodelovanje vrtca s knjižnico. Predstavljene so oblike sodelovanja, oblike spodbujanja branja ter vloga odraslih pri tem. Potujoči knjižnici smo namenili dodatno pozornost, saj ni običajna oblika knjižnice, s katero se navadno srečujemo. V drugem delu predstavljam rezultate raziskave, v kateri smo strokovne delavce spraševali o sodelovanju s potujočo knjižico; ali sodelujejo, kako sodelujejo, kaj menijo o sodelovanju, kakšne so prednosti sodelovanja ipd. Starše otrok smo spraševali po sodelovanju z javno ter potujočo knjižnico. Rezultati so pokazali, da vzgojitelji v večini sodelujejo s potujočo knjižnico vsaj nekajkrat letno, v večini primerov pa ob vsakem obisku. S sodelovanjem so vzgojitelji zadovoljni, želijo si več stika med otroki in knjižničarji, npr. v obliki pravljičnih ur ter pogostejše obiske. Kot prednost potujoče knjižnice so izpostavili njeno dostopnost pa tudi atraktivnost za otroke. Starši s knjižnico ravno tako v večini sodelujejo. Bolj se poslužujejo ponujenih aktivnosti v stacionarni knjižnici kot potujoči. Kljub temu pa menijo, da je potujoča knjižnica (obiski vrtčevske skupine) močan dejavnik pri spodbujanju branja in naklonjenosti do literature.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: vrtec, potujoča knjižnica, sodelovanje, starši, strokovni delavci, knjiga
    Število strani: 61
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana DevjakMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10982729)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3434
    Datum vnosa: 04 Maj 2016 14:17
    Zadnja sprememba: 04 Maj 2016 14:17
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3434

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa