[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Določanje stopnje primernosti kompetenc posameznika za poklic učitelja tehnike

Jasna Kvenderc (2016) Določanje stopnje primernosti kompetenc posameznika za poklic učitelja tehnike. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Magistrsko delo zajema predlog merskega inštrumenta, ki določa stopnjo primernosti kompetenc posameznika za poklic učitelja tehnike. Namen merskega inštrumenta je dvojen – prognostični in diagnostični. Ciljna skupina prognostičnega namena merskega inštrumenta so dijaki, ki se v času informativnih dni ali že prej odločajo za dodiplomski program študija Dvopredmetni učitelj, smer tehnika in ... Diagnostični namen je predviden za pedagoške delavce zaradi ugotavljanja tehniške kompetentnosti vpisanih študentov smeri tehnika in ... ter možnosti ugotavljanja, kateri dijaki so potencialno primerni za program študija Dvopredmetni učitelj tehnike in ... Predlog tovrstnega merskega inštrumenta je nastal že v okviru diplomskega dela. Slednje predstavlja izhodišče za magistrsko delo in je hkrati njegovo nadaljevanje. Skladno s poglobljenimi teoretičnimi izhodišči smo obstoječi merski inštrument analizirali ter revidirali. Nov merski inštrument obsega 14 nalog s kognitivnega in afektivnega področja, ki so jim dodana še demografska vprašanja. Posameznik ima za izpolnjevanje merskega inštrumenta na razpolago 20 minut. Glede na doseženo število točk lahko ugotavljamo njegovo neprimernost, nevtralnost/potencialnost ali primernost za bodočega učitelja tehnike. Dobljeni merski inštrument smo testirali na ciljno usmerjenih skupinah posameznikov, in sicer pedagogov ter inženirjev. S skupino pedagogov smo pridobili vpogled v občutljivost vprašanj/nalog z afektivnega področja, medtem ko smo skupino inženirjev uporabili za vpogled v občutljivost nalog s kognitivnega področja. Aproksimativni T-test za neodvisne vzorce je pokazal statistično pomembne razlike aritmetičnih sredin med pedagogi in inženirji tako na afektivnem kot na kognitivnem področju. V primerjavi s pedagogi izkazujejo inženirji večji interes, voljo ter motivacijo za tehniško izobraževanje; prav tako so uspešnejši od pedagogov pri doseganju znanja s tehniškega področja. Razviti merski inštrument smo uporabili tudi na informativnih dnevih za vpis v študijskem letu 2016/2017 na študijski program Dvopredmetni učitelj, smer tehnika in … na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: učitelj tehnike, tehniško izobraževanje, tehnika in tehnologija, merski inštrument, tehniška kompetenca, tehniška nadarjenost in talentiranost
    Število strani: 64
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Janez JamšekMentor
    doc. dr. Stanislav AvsecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10974025)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3424
    Datum vnosa: 12 Apr 2016 09:33
    Zadnja sprememba: 12 Apr 2016 09:33
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3424

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa