[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Sodelovanje vzgojiteljic in staršev v vrtcu

Nives Dimic (2016) Sodelovanje vzgojiteljic in staršev v vrtcu. Diplomsko delo.

[img] PDF
Download (647Kb)

    Povzetek

    V diplomskem delu sem raziskovala zadovoljstvo staršev glede sodelovanja z vrtcem ter kako na sodelovanje gledajo vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic v vrtcu. Sodelovanje med vrtcem in starši je pomemben vidik kakovosti predšolske vzgoje, ki prispeva k dopolnjevanju družinske in institucionalne vzgoje. V teoretičnem delu diplomskega dela sem se osredotočila na naloge vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljice pri delu z otroki v vrtcu ter predstavila njihov vpliv na razvoj otroka. V nadaljevanju so predstavljene vrste komunikacij, komunikacijski stili in komunikacija med starši in vzgojiteljicami. Predstavila sem oblike sodelovanja s starši ter navedla nekaj prednosti in slabosti sodelovanja med starši in vzgojiteljicami. Cilji raziskovanja so bili ugotoviti, kakšno mnenje o sodelovanju s starši imajo vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic, katere oblike sodelovanja ponujajo staršem in njihove odgovore primerjati z izkušnjami in mnenji staršev o sodelovanju z vzgojiteljico in pomočnico vzgojiteljice njihovega otroka. Analizirala sem 161 anketnih vprašalnikov, ki sem jih razdelila med vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic ter med starše otrok Vrtca Domžale. Ugotovila sem, da je večina staršev z nudenjem oblik sodelovanja zelo zadovoljna, vendar pa so tudi posamezniki, ki se jim zdi, da je premalo sodelovanja preko e-pošte, saj se jim zdi ta oblika sodelovanja v današnjem času zelo učinkovita. Večini staršev in vzgojiteljev se zdi sodelovanje med starši in vzgojiteljico njihovega otroka zelo pomembno ali dokaj pomembno. Vzgojiteljice so mnenja, da pogosto pozovejo starše k sodelovanju z vrtcem, starši pa so mnenja, da jih le redko spodbudijo k sodelovanju. Večina vzgojiteljic in staršev je glede pogostosti vključevanja v dejavnost z otroki v oddelku izbrala odgovor vedno. Tako vzgojiteljice kot starši so največkrat izbrali odgovor, da enkrat letno komunicirajo pisno. Pri odgovorih, ki so bili vezani na oblike sodelovanja in njihovo pogostost, starši in vzgojitelji niso podajali enakih odgovorov, kar je dober kazalnik, česa bi si starši želeli več. Mnenja o nudenju raznolikih oblik sodelovanja in prilagajanju različnim potrebam, so med starši in vzgojiteljicami različni. Vzgojiteljice so v večini izbrale odgovor, da so starši s ponudbo lahko zelo zadovoljni. Tudi največ staršev je izbralo odgovor, da so s ponudbo lahko zadovoljni, vendar pa so štirje starši izbrali, da s ponudbo sploh niso zadovoljni in bi si želeli več različnih oblik sodelovanja. Pri odprtem tipu vprašanj so vzgojiteljice pisale o dobri komunikaciji, ki je odvisna od staršev. Tudi starši so poudarili, da je komunikacija med starši in vzgojiteljico dobra. Na podlagi rezultatov raziskave vzgojiteljice lahko dobijo informacije o nekaterih željah staršev, npr. več sodelovanja preko e- pošte. Vzgojiteljice bi lahko glede na rezultate ponudile tudi več oblik sodelovanja, saj so nekateri starši mnenja, da je oblik sodelovanja premalo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: vzgojitelj, pomočnik vzgojitelja, otrok, starši, sodelovanje, vrtec, komunikacija, odnosi
    Število strani: 50
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Marcela Batistič ZorecMentor
    asist. dr. Simona ProsenSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10972489)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3421
    Datum vnosa: 11 Apr 2016 10:15
    Zadnja sprememba: 11 Apr 2016 10:15
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3421

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa