[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Profesionalni razvoj učiteljev specialnih in rehabilitacijskih pedagogov na začetku kariere

Nina Kampuš (2016) Profesionalni razvoj učiteljev specialnih in rehabilitacijskih pedagogov na začetku kariere. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2222Kb)

    Povzetek

    Namen diplomskega dela je bilo raziskati, kakšno je »stanje« profesionalnega razvoja učiteljev specialnih in rehabilitacijskih pedagogov na začetku kariere, s kakšnimi težavami se učitelji specialni pedagogi srečujejo na začetku kariere, kako jih premagujejo in kako skrbijo za lasten profesionalni razvoj. V prvem delu smo opredelili vloge, naloge in kompetence specialnih pedagogov. Opredelili smo profesionalni razvoj ter predstavili različne modele profesionalnega razvoja. Nadalje smo navedli različne dejavnike profesionalnega razvoja in opisali njihov vpliv ter opredelili pojem kariere. V drugem delu smo opredelili osnovne metodološke korake in prikazali rezultate empirične raziskave. V raziskavi je sodelovalo 10 specialnih in rehabilitacijskih pedagogov, ki so na začetku kariere in 3 defektologinje, ki so že končale s svojo poklicno potjo. Podatke smo zbrali s pomočjo intervjuja in avtobiografske metode. Zanimalo nas je, kateri so razlogi specialnih in rehabilitacijskih pedagogov za izbiro študijske smeri, kakšni so vplivi dodiplomskega izobraževanja na njihov profesionalni razvoj, vpliv prakse in prvih izkušenj na njihov profesionalni razvoj ter vpliv drugih dejavnikov. Zanimalo nas je, kako poteka profesionalni razvoj učitelja specialnega in rehabilitacijskega pedagoga na začetku kariere, s kakšnimi težavami se učitelji specialni pedagogi srečujejo, kako jih premagujejo in kako skrbijo za svoj profesionalni razvoj. Želeli smo ugotoviti, kaj jih spodbuja in kaj ovira pri njihovem profesionalnem razvoju in kolikšen pomen pripisujejo profesionalnem razvoju. Raziskava je pokazala, da vse specialne in rehabilitacijske pedagoginje pri izbiri poklica povezuje želja po delu z ljudmi in otroki. Profesionalni razvoj razumejo kot nenehno osebnostno rast in pridobivanje profesionalnih znanj, pri čemer se povezujejo teorija in praksa, delo z drugimi strokovnjaki in kjer je vsak dolžen skrbeti za svoj lasten profesionalni razvoj. Večinoma se intervjuvane po študiju niso počutile dovolj usposobljene za opravljanje poklica. Bile so mnenja, da jim je študij posredoval teoretično osnovo, premalo pa je bilo praktičnih izkušenj, za kar lahko vzroke iščemo v takrat še ne prenovljenem študijskem programu. Raziskava je pokazala, da je prostovoljno delo igralo pomembno vlogo pri pridobivanju praktičnih izkušenj pri večini izprašanih. Intervjuvane so ob prvi zaposlitvi na začetku svoje kariere naletele na veliko različnih izzivov in to obdobje opisujejo kot prelomno. Pri čemer izpostavijo pozitivno klimo in dobre sodelovalne odnose kot ključne pri reševanju in premagovanju izzivov. Kot tako pa predstavijo tudi samo naravo dela, ki se povezuje z željo do dela, dobrimi sodelovalnimi odnosi, pozitivno klimo in samoevalvacijo. Vse skupaj tvorijo spodbude k profesionalnemu razvoju, ki so jih specialne pedagoginje izpostavile v intervjujih. Raziskava pa je pokazala, da so specialne pedagoginje na začetku svoje karierne poti naletele na kar nekaj ovir, ki so velikokrat vezane na nenaklonjenost vodstva šole do izobraževanj, neprimernost izobraževanj, nepripravljenost sodelavcev na sodelovanje, negativno šolsko klimo in pomanjkanje časa zaradi prevelikega dela z dokumentacijo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: specialni in rehabilitacijski pedagogi, profesionalni razvoj, modeli profesionalnega razvoja, kariera
    Število strani: 120
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10964809)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3410
    Datum vnosa: 07 Apr 2016 10:01
    Zadnja sprememba: 07 Apr 2016 10:01
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3410

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa