[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Dejavniki profesionalnega razvoja razrednika

Jolanda Bikić (2016) Dejavniki profesionalnega razvoja razrednika. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3283Kb)

    Povzetek

    Opravljanje vloge razrednika predstavlja kompetenco, pri kateri učitelji doživljajo številne izzive. Raziskave kažejo, da gre za kompetenco, pri kateri gre za precejšen razkorak med učiteljevo dejansko in zaželeno usposobljenostjo. Zanima nas, kako se učitelji profesionalno razvijajo v vlogi razrednika in kateri dejavniki vplivajo na njihov razvoj. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del je razdeljen na dva vsebinska sklopa; v prvem so nas zanimale vloge in naloge razrednika, v drugem pa faze in dejavniki profesionalnega razvoja učitelja razrednika. Opredelili smo vlogo razrednika in predstavili zakonsko podlago za delo razrednika. Podane so temeljne naloge in vloge razrednika. Posebno pozornost smo namenili vlogi razrednika pri vodenju oddelka in pri sodelovanju s starši. Posredovali smo definicijo učiteljevega profesionalnega razvoja in posamezne fazne modele profesionalnega razvoja. Posebno pozornost smo namenili dejavnikom, ki vplivajo na profesionalni razvoj razrednika. Empirično raziskavo smo izvedli na vzorcu razrednih učiteljev. V empiričnem delu smo s kvalitativno in kvantitativno raziskavo ugotovili profesionalni razvoj učiteljev v vlogi razrednika. Namen magistrskega dela je ugotoviti, kako učitelji od 1. do 5. razreda osnovne šole presojajo dejavnike lastnega profesionalnega razvoja v vlogi razrednika, še zlasti dejavnike, ki so vplivali na njihovo usposobljenost sodelovanja s starši. Pridobljeni rezultati kvantitativnega in kvantitativnega raziskovanja omogočajo vpogled v izkušnje učiteljev z razvijanjem kompetentnosti v vlogi razrednika in v dejavnike, ki vplivajo na profesionalni razvoj razrednikov. Rezultati so osnova za nadaljnje izboljšave in podporo učiteljem v vlogi razrednika, še zlasti začetnikom. Delo predstavlja pomemben znanstveni doprinos na področju edukacijskih ved, predvsem na področju didaktike.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: profesionalni razvoj, dejavniki profesionalnega razvoja, razrednik, vloge razrednika, sodelovanje s starši, collaboration with parents
    Število strani: 130
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    red. prof. dr. Milena Valenčič ZuljanMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10962505)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3406
    Datum vnosa: 07 Apr 2016 09:58
    Zadnja sprememba: 07 Apr 2016 09:58
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3406

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa