[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Moj dan v vrtcu

Klementina Ledinski (2016) Moj dan v vrtcu. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (2531Kb)

    Povzetek

    Za tradicionalno razvojno paradigmo je otroštvo pojmovano kot stanje nekompetentnosti, nedoraslosti in nesposobnosti otroka za razumevanje sveta ter sprejemanja odločitev. Ta predpostavka je bila samoumevna vse dokler se niso začeli konec 20. stoletja v strokovni literaturi pojavljati novi pogledi na otroka. Koncepti, kot so aktivno državljanstvo, pedagogika poslušanja, participacija, so začeli poudarjati otrokove sposobnosti in potenciale, vzpostavljanje dialoga med odraslimi in otroki. Otroci so lahko že v obdobju otroštva sogovorniki odraslih, ki želijo ter zmorejo soustvarjati življenje in hkrati sodelovati z drugimi (Turnšek, 2009). Zaradi seznanjanja z načini omogočanja in spodbujanja participacije predšolskih otrok v vrtcu je nastalo to diplomsko delo, ki je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je najprej predstavljen pomen participacije. Ker je pomemben pogoj za uresničevanje participacije otrok spoštovanje otrok s strani odraslih, sledita predstavitev Konvencije o otrokovih pravicah in pa pravica do participacije v Kurikulumu za vrtce. Predstavljeni so tudi pedagoški koncepti, ki omogočajo uresničevanje participacije, vključenih je več raziskav v slovenskih vrtcih in predstavljeno, katere so slabe strani participacije. Ob koncu prvega dela je predstavljen ključni pedagoški pristop, s katerim je participacija najbolj povezana, in sicer pristop Reggio Emilia, zatem je opisano projektno delo, vključno s posameznimi deli reševanja problemov odprtega tipa. V teoretičnem delu so tako predstavljena mnenja različnih strokovnjakov o njihovih pogledih in razumevanju podobe ter vloge otroka in predšolske vzgoje, kakor tudi o samostojnosti in sposobnosti otrok. V empiričnem delu je predstavljen projekt »Moj dan v vrtcu«, ki je bil izvajan v enoti vrtca Osnovne šole Belokranjskega odreda Semič, v skupini Krtki. Sodelovalo je 24 otrok, starih od 4 do 5 let. Projekt je trajal približno dva meseca - vsak petek. Načrtovali, izvajali in uresničevali smo želje otrok. Namen diplomskega dela je bil, da se s participacijo otrok in uporabo odprtega tipa reševanja problemov odmaknemo od oblikovanja vsakdanjika v vrtcu s strani vzgojiteljev ter omogočimo otrokom, da sami pridejo do novega znanja in novih idej, s čimer lahko razvijamo njihovo samostojnost, inovativnost, kompetentnost, odgovornost ter aktivno učenje. Iz navedenih evalvacij je bilo mogoče zaključiti, da je otrokom vredno prisluhniti in upoštevati njihove želje ter ideje, ker so jih sposobni načrtovati in izpeljati. Čeprav so bile njihove ideje na začetku skromne in ponavljajoče, so potrebovali le nekaj usmeritev pri dogovarjanju ter zaupanje vzgojiteljev, da so sposobni odločati o stvareh, ki se nanašajo na njihovo življenje v vrtcu in v njegovem okolju.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: participacija otrok, vrtec, projektno učenje, pedagogika poslušanja, reševanje problemov odprtega tipa
    Število strani: 90
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Nada TurnšekMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10953289)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3389
    Datum vnosa: 24 Mar 2016 12:14
    Zadnja sprememba: 24 Mar 2016 12:14
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3389

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa