[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Stališča učencev do uporabe didaktičnih pripomočkov pri učenju matematike

Tjaša Jaklin (2016) Stališča učencev do uporabe didaktičnih pripomočkov pri učenju matematike. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Didaktični pripomočki so vsakdanji spremljevalec pouka in so pri pouku matematike nepogrešljivi. V magistrskem delu so obravnavane vsebine, povezane z didaktičnimi pripomočki. Predstavljeni so didaktični pripomočki, pregled terminov, ki se pojavljajo v literaturi, klasifikacija ter vloga in pomen pripomočkov pri učenju matematike. Navedene so teorije in raziskave, ki zagovarjajo pomen uporabe pripomočkov (Hejnyjeva teorija, Dienesova in Goldingova načela, pomen izkustvenega učenja idr.) ter ključni dejavniki izbire didaktičnih pripomočkov. Zavod Republike Slovenije za šolstvo (ZRSŠ) je objavil seznam priporočenih učnih pripomočkov za specifične predmete in razrede. V magistrskem delu so navedeni, opisani in podkrepljeni s slikami priporočeni didaktični pripomočki za pouk matematike v osnovni šoli (od 1. do 5. razreda). V empiričnem delu magistrskega dela so prikazane ugotovitve analize anketnih vprašalnikov učencev 3., 4. in 5. razredov. Namen raziskave je bil ugotoviti stališča učencev do uporabe didaktičnih pripomočkov na področju matematike. Rezultati so pokazali, da večina učencev pozna didaktične pripomočke in da pri matematiki učenci najpogosteje uporabljajo ravnilo s šablono, sledi številski trak, naslednji najpogosteje uporabljeni so geometrijski modeli teles, tehtnice in uteži ter link kocke. Če pogledamo celostno, se stališča učencev do didaktičnih pripomočkov med seboj razlikujejo. Ugotovimo, da imajo učenci v večini o didaktičnih pripomočkih pozitivno stališče. Največ anketiranih je svoje stališče do didaktičnih pripomočkov ocenilo s še kar rad in da se matematiko najraje učijo včasih s pripomočki, včasih brez. Ključne ugotovitve o stališču učencev do uporabe izbranih didaktičnih pripomočkov, predstavljenih v empiričnem delu, so razrednim učiteljem lahko pomemben podatek pri vključevanju le-teh v pouk.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: matematika, učenec, stališče, didaktični pripomoček
    Število strani: 62
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana Hodnik ČadežMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10952521)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3386
    Datum vnosa: 24 Mar 2016 12:12
    Zadnja sprememba: 24 Mar 2016 12:12
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3386

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa