[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Razlike med spoloma v vzdržljivosti predšolskih otrok

Veronika Kobal (2015) Razlike med spoloma v vzdržljivosti predšolskih otrok. Diplomsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1159Kb)

    Povzetek

    Namen diplomskega dela je na podlagi kritične analize sodobne slovenske in tuje literature o razvoju predšolskega otroka, ki trdi, da razlik med dečki in deklicami v predšolskem obdobju ni, ugotoviti, ali se to dejansko odraža tudi na gibalnem področju. Na podlagi analize izbranih dejavnikov, in sicer fizioloških (delovanje srčno-žilnega sistema in dihalnega sistema), psiholoških (npr. motivacije) idr., ki opredeljujejo vzdržljivost kot funkcionalno sposobnost človeka za opravljanje določene dejavnosti dlje časa, ne da bi moral bistveno zmanjšati njeno intenzivnost, smo najprej teoretično preučevali vzroke za razlike v odzivih srca na obremenitev med otrokom in odraslim. Te razlike v naporu na dano obremenitev smo praktično preverili z dvema metodama za razvoj vzdržljivosti in dobljene podatke analizirali ter jih povezali s teorijo. Preveriti smo želeli, ali obstajajo razlike v odzivih srca enako starih dečkov in deklic, kadar sistematično razvijamo vzdržljivost in skušali najti vzroke za dobljene podatke. V vzorec raziskave smo zajeli 8 predšolskih otrok, starih 5 let. Vsi otroci so imeli med izvajanjem merilce srčnega utripa. Vzorec spremenljivk je zajemal dve metodi za razvoj vzdržljivosti, in sicer metodo igre in metodo neprekinjenega napora. Razlika med njima je bila v tem, da so metodo neprekinjenega napora izvedli vsi v enaki obremenitvi, in sicer s hojo na 1 km v 20. minutah, medtem ko so si obremenitev in napor pri metodi igre otroci določali sami, pri čemer so jih pravila igre vodila v razvoj vzdržljivosti. Analiza grafov, ki smo jih dobili s pretvarjanjem podatkov v krivulje srčnega utripa med izvajanjem dejavnosti, nam je pokazala izrazito individualnost vsakega otroka pri izvajanju dejavnosti po metodi igre, hkrati pa smo zaznali tudi vzorec odziva srca, značilnega za dečke. Opazili smo, da so dečki na začetku delali intenzivneje kot deklice. Slednje pa so si vzele več odmorov, delale v nižji intenzivnosti, vendar bile dejavne ves čas približno enako. Med izvajanjem neprekinjenega napora, ki je imel enako obremenitev za vse, se kažejo individualne razlike v naporu. Razlike po spolu pa tu niso bile zaznane.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Diplomsko delo)
    Ključne besede: predšolski otrok, gibalni razvoj, vzdržljivost, metoda igre, spol, srčni utrip
    Število strani: 44
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Jera GregorcMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10926921)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3368
    Datum vnosa: 07 Mar 2016 13:06
    Zadnja sprememba: 07 Mar 2016 13:06
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3368

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa