[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Socialno zavedanje učencev z lažjo motnjo v duševnem razvoju

Zala Gerdej (2016) Socialno zavedanje učencev z lažjo motnjo v duševnem razvoju. Magistrsko delo.

[img] PDF
Download (1014Kb)

    Povzetek

    Socialni razvoj je pomemben del otrokovega odraščanja ter predstavlja ključ do obogatitve njegovega življenja. Sposobnost uspešne medsebojne interakcije, sodelovanje v socialnih aktivnostih, razumevanje drugih ter vključenost v širšo družbo so nekatera izmed mnogih področij, ki pomembno prispevajo k otrokovi socialni rasti in dvigujejo kvaliteto njegovega življenja. Pri otrocih z lažjo motnjo v duševnem razvoju je zaradi njihovih znižanih intelektualnih zmožnosti pogosto opaziti primanjkljaje na socialnem področju. Slednji se kažejo v slabšem socialnem zavedanju, prilagajanju in delovanju, vzpostavljanju in vzdrževanju socialnih stikov, ob vsem navedem pa se lahko pojavijo tudi čustvene in vedenjske težave. Le-te so pogosto odraz slabše razvitih strategij reševanja problemov ter primanjkljajev pri prepoznavanju namenov socialnih dejanj. Ker omenjeno predstavlja pomemben element za otrokovo uspešno socialno interakcijo z vrstniki, smo s testom preverjanja socialnega zavedanja preverili obdelavo socialnih informacij 69 učencev (38 učencev z lažjo motnjo v duševnem razvoju, 31 učencev značilnega razvoja). Dobili smo vpogled v njihovo prepoznavanje namenov v vnaprej pripravljenih hipotetičnih socialnih situacijah, v strategije reševanja socialnih problemov ter v njihove odzive na dane probleme, nato pa smo s pomočjo statistične analize podatkov ugotovili, da med skupinama prihaja do pomembnih razlik na omenjenih področjih. Rezultati potrjujejo, da učenci z lažjo motnjo v duševnem razvoju, vključeni v raziskavo, kažejo primanjkljaj pri prepoznavanju namenov socialnih situacij, njihove strategije reševanja problemov so manj ustrezne, izbrani odzivi pa so pogosteje agresivni ali pasivni za razliko od druge skupine učencev. Ugotavljamo, da imajo učenci z lažjo motnjo v duševnem razvoju, vključeni v raziskavo, težave na področju socialnega procesiranja oz. obdelave socialnih informacij.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: socialni razvoj, otroci z lažjo motnjo v duševnem razvoju, socialno zavedanje, obdelava socialnih informacij, strategije socialnega učenja
    Število strani: 84
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    doc. dr. Mojca Lipec StoparMentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10921545)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3363
    Datum vnosa: 26 Feb 2016 14:54
    Zadnja sprememba: 26 Feb 2016 14:54
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3363

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa