[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Program začetnega opismenjevanja v brajici

Janja Hrastovšek (2016) Program začetnega opismenjevanja v brajici. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1228Kb)

    Povzetek

    Proces opismenjevanja igra ključno vlogo pri razvoju otroka v družbeno bitje, ki bo sposobno kritične presoje in razumevanja dogajanja v okolici. Omogoča neodvisnost in osebno rast ter nudi možnost uspešne vključitve v sodobni družbi. V magistrskem delu smo oblikovali predlog programa s cilji ter dejavnostmi in viri za doseganje ciljev, ki bodo pokazatelji napredka na področju začetnega opismenjevanja posameznega otroka s slepoto. Skozi pregled in obdelavo podatkov iz raziskav na področju začetnega opismenjevanja otrok s slepoto, pregleda primerov iz dobre prakse in primerjav učnih standardov za področje brajice, smo opredelili pogoje za začetek učenja branja in pisanja v brajici pri otrocih v predšolskem obdobju. Opisani so izzivi opismenjevanja v brajici – od začetne izbire opismenjevalnega medija do dostopnosti gradiv, tako samih didaktičnih pripomočkov kot kurikularnih osnov opismenjevanja. Odgovorili smo na vprašanja o vzporednicah in razlikah opismenjevanja otrok s tipičnim razvojem in otrok s slepoto. Izpostavili smo različne pristope k opismenjevanju in predstaviti predpogoje učenja branja in pisanja v obdobju porajajoče se pismenosti. Podani so odgovori na programska vprašanja o začetku poteka treninga, sodelovanju članov tima ter rabi pripomočkov in tehnologije za opismenjevanje. Program kot dokument za praktično rabo je nabor ciljev v posameznem podpoglavju. Izbrane cilje se v obdobju opismenjevanja zahteva od otroka. Nabor bo v pomoč strokovnim delavcem pri izboru aktivnosti in določanju stopnje, na kateri se učenec nahaja v procesu opismenjevanja.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: otrok s slepoto, program opismenjevanja, brajica
    Število strani: 71
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tina RunjićMentor
    asist. dr. Ingrid Žolgar JerkovičSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10920777)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3360
    Datum vnosa: 24 Feb 2016 08:57
    Zadnja sprememba: 24 Feb 2016 08:57
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3360

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa