[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Obravnava učinkovitosti vetrnih turbin, temelječa na induktivnih učnih strategijah

Tina Skrt (2016) Obravnava učinkovitosti vetrnih turbin, temelječa na induktivnih učnih strategijah. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (3203Kb)

    Povzetek

    Električna energija je eden najpomembnejših energentov. Zaradi vse večjega uveljavljanja električnih prevoznih sredstev v zadnjem času celo pridobiva na veljavi. Med viri za pridobivanje električne energije zaenkrat prevladujejo neobnovljivi. Med obnovljive vire spada tudi veter. Vetru kot energentu v učnem načrtu predmeta tehnika in tehnologija v osnovnih šolah ni posvečeno posebne pozornosti. Da bi uvedli temo izkoriščanja vetrne energije v poučevanje tehnoloških vsebin, bi morali izbrati prevladujočo učno strategijo. Ker gre za aktivne oblike dela učencev, bi dali prednost induktivnim učnim strategijam. Uveljavljeno, tradicionalno poučevanje namreč temelji na deduktivnih pristopih k poučevanju. Glede induktivnih pristopov je v učnem načrtu za predmet tehnika in tehnologija eksplicitno omenjeno le projektno učenje, ostale strategije so zastopane le posredno, to je v okviru opisa aktivnosti učencev. V letu 2013 je Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani vstopila v 3-letni projekt Chain reaction, ki ga financira Evropska komisija v okviru 7. okvirnega programa. V magistrskem delu smo temo vetrnih turbin izvedli z upoštevanjem konceptov poizvedovalnega učenja. V uvodu smo opisali razlike med induktivnim in tradicionalnim poučevanjem. Opredelili smo vrste induktivnega poučevanja, bolj podrobno pa smo opredelili poizvedovalno učenje. Na osnovi konceptov poizvedovalnega učenja smo izdelali učno pripravo tehniških dni, pri kateri smo večinoma izhajali iz strategije poizvedovalnega učenja. Izdelali smo model preproste vetrne turbine, opisali postopek izvedbe tehniških dni. Predstavili smo rezultate izvedbe tehniških dni v primerjavi z rezultati, ki so jih dosegli na OŠ Solkan, kjer so kot učno strategijo uporabili ustaljene koncepte tradicionalnega poučevanja. Primerjava je pokazala, da so malenkost boljše rezultate dosegli prek tradicionalnega učenja. Po revidirani Bloomovi taksonomiji se je tradicionalno poučevanje pokazalo bolj učinkovito na stopnji pomnjenja podatkov in pri analizi. Zbrani podatki vprašalnika o zadovoljstvu eksperimentalne skupine pokažejo, da so učenci, udeleženi v projektu Chain reaction, različni. Na OŠ Šentjernej so v primerjavi z OŠ Maksa Pečarja in OŠ Srečka Kosovela bolj zadovoljni z izvedbo, učnimi pripomočki, vsebino, procesom in temo tehniških dni. Zajeti vzorec eksperimentalne in kontrolne skupine je majhen, zato bi v prihodnje morali zajeti večji vzorec, predvsem v kontrolni skupini. Tako bi lahko dobljene rezultate posplošili na celotno populacijo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: induktivno učenje, deduktivno učenje, poizvedovalno učenje, problemsko učenje, projektno učno delo, učenje z odkrivanjem, učenje na primerih, ravno ob pravem času, Chain reaction
    Število strani: 44
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Slavko KocijančičMentor
    doc. dr. Stanislav AvsecSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10920521)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3359
    Datum vnosa: 23 Feb 2016 11:30
    Zadnja sprememba: 23 Feb 2016 11:30
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3359

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa