[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Vodenje za spodbujanje kakovosti vrtcev jugovzhodne Slovenije

Marta Rogelj Lipoglavšek (2015) Vodenje za spodbujanje kakovosti vrtcev jugovzhodne Slovenije. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (1677Kb)

    Povzetek

    Živimo v času nenehnega spreminjanja sebe in sveta okoli nas. Potrebni sta učljivost in pripravljenost za rast posameznika ter družbe. Kritičen odrasel je sposoben ozavestiti svoje delo, ga ustrezno vrednotiti in se na podlagi tega pravilno odločati. Vrtec je ustanova, kjer se pričakuje zaposlene, ki so strokovni, fleksibilni, sposobni, razgledani in uporabljajo napredne metode dela. Zato je nujno, da tudi zaposleni med seboj spremljajo, usklajujejo in izboljšujejo kazalce kakovosti na področju poklicnega razvoja, zadovoljstva zaposlenih in medsebojnega sodelovanja. L. Katz (1993) in L. Marjanovič Umek (2002) omenjena področja vključujeta v posredno raven kakovosti v vrtcih. Poudarjata, da kazalci na tej ravni vključujejo odnose, v katere otrok sicer ni direktno vpleten, kljub temu pa ravno odnosi med vsemi akterji izredno pomembno vplivajo na delo in življenje v vrtcu. V teoretičnem delu naloge so najprej predstavljene različne dimenzije kakovosti, ki jih lahko strokovni delavci vrtca s poglobljenim zaznavanjem osmislijo in izboljšujejo. S pomočjo teorij različnih avtorjev so prikazani različni modeli ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti; dejavniki, ki vplivajo na kakovost vrtca kot učeče se organizacije, in vloga ravnatelja ter njegov vpliv na organizacijsko klimo in kulturo v vrtcu. Rezultati raziskave, izvedene med strokovnimi delavci v vrtcih, kažejo, da so s komunikacijo z vodstvom vrtca zadovoljni, vendar si želijo več vključenosti v strokovne odločitve; medtem ko ravnatelji menijo, da dopuščajo medsebojni dialog in da vse strokovne delavce obravnavajo enako. Tako strokovni delavci v vrtcih kot ravnatelji se načeloma strinjajo, da se morajo vsi na svojih delovnih mestih počutiti dobro, ustvarjati pozitivno klimo in ustvarjalno organizacijsko kulturo, če hočejo dosegati kakovostne rezultate dela. Najbolj enotni pa so bili v pogledih, da spodbujanje profesionalnega razvoja posameznika hkrati vpliva tako na rast posameznika kot kolektiva. Opolnomočenje in zadovoljstvo vseh zaposlenih prinašata dvig uspešnosti, učinkovitosti in večjo kakovost vzgojno-izobraževalne organizacije.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: kakovost, vodenje, kazalniki kakovosti, vrednotenje, usklajevanje, izboljšave
    Število strani: 125
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Tatjana DevjakMentor
    izr. prof. dr. Janez VogrincSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10889033)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3348
    Datum vnosa: 25 Jan 2016 18:39
    Zadnja sprememba: 25 Jan 2016 18:39
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3348

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa