[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Opazovanje ravnanj učiteljice/učitelja v razredu in spol učencev

Anja Lukančič in Marjeta Por (2015) Opazovanje ravnanj učiteljice/učitelja v razredu in spol učencev. Magistrsko delo.

[img]
Predogled
PDF
Download (4Mb)

    Povzetek

    Magistrsko delo obravnava ravnanja učiteljev/učiteljic razrednega pouka v razredu glede na spol učencev. Sestavljeno je iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je prikazana povezava med vzgojo in sociologijo, kjer citirava ter povzemava začetnika sociologije vzgoje, ki je govoril o reprodukciji neenakosti, Durkheima in njegovega naslednika Bourdieuja; opisana je tudi šola kot vzgojno-izobraževalna institucija ter oblikovanje spolnih identitet skozi vzgojo. Opisane so razlike med biološkim spolom, s katerim se rodimo, in družbenim, ki se oblikuje pod vplivi okolja, zanimanj itd. Predstavljene so razlike med spoloma, spolni stereotipi in predsodki ter povezava spola s šolo. Sledijo zgodovina šolanja in deljenje učencev po spolu, splošna pravica do izobraževanja ter deljenje in obravnavanje učencev po spolu danes. Ta tematika zajema: temo razlik v obravnavanju dečkov in deklic v razredu; uspešnost učencev glede na spol; predpostavke, zakaj naj bi bile deklice uspešnejše in dečki manj uspešni; učiteljevo vlogo pri vsem tem; ter najpomembnejše: kako odpravljati neenakosti med učenci in učenkami v razredu. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave (opazovanja ravnanj razrednih učiteljic v razredu glede na spol učencev). V tej raziskavi učitelji niso sodelovali. Raziskava je potekala na osnovnih šolah v Ljubljani in Kranju. Razdeljena je bila na opazovanje več učiteljic po eno šolsko uro in opazovanje ene učiteljice več ur. Opazovali sva tri področja: področje discipline, aktivnost učenk in učencev ter aktivnost učiteljic. Vsako opazovano področje je bilo razdeljeno na več konkretnejših primerov. Pri interpretaciji sva se opirali na dobljene rezultate in te primerjali s teoretičnimi izhodišči. Rezultati raziskave so pokazali, da večina opazovanih učiteljic več dopušča dekletom kot dečkom, prav tako večina učiteljic s strožjimi ukrepi kaznuje dečke kot dekleta, pri upoštevanju želja pa ne moreva odgovoriti na raziskovalno vprašanje, saj nisva zasledili primera, ko bi učiteljica upoštevala želje dečka, deklice pa ne. Rezultati raziskave so pokazali še, da so opazne razlike v ravnanjih učiteljic glede na spol učencev, še posebej na področjih dopuščanja, kaznovanja, podajanja povratnih informacij. Prav tako rezultati kažejo, da so dečki s strani večine učiteljic večkrat opozorjeni glede vedenja kot dekleta. Pri pohvalah ni opaznih razlik glede na spol učencev, prav tako ni razlik glede na spol pri klicanju učencev in učenk pred tablo.

    Tip vnosa: Delo ali doktorska disertacija (Magistrsko delo)
    Ključne besede: vzgoja in spol, razlike med spoloma, stereotipi, uspešnost učencev, ravnanje učiteljev, privilegiranost spola, neenakosti
    Število strani: 194
    Jezik vsebine: Slovenščina
    Mentor / Somentorji:
    Mentor / SomentorjiIDFunkcija
    izr. prof. dr. Slavko GaberMentor
    asist. dr. Veronika TašnerSomentor
    Povezava na COBISS: http://www.cobiss.si/scripts/cobiss?command=search&base=50126&select=(ID=10882377)
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    ID vnosa: 3318
    Datum vnosa: 13 Jan 2016 09:46
    Zadnja sprememba: 13 Jan 2016 09:46
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3318

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa