[feed] pefprints@pef.uni-lj.si | [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0 |
English
Logo            
  Logo Prijava | Registracija
 
 

Povezanost izbranih dejavnikov okolja z zorenjem v predšolskem obdobju

Jera Gregorc (2015) Povezanost izbranih dejavnikov okolja z zorenjem v predšolskem obdobju. V: Modern approaches to teaching coming generation = Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij. Eduvision, Polhov Gradec, str. 57-65. ISBN 978-961-93662-5-7

[img]
Predogled
PDF
Download (673Kb)

    Povzetek

    Namen raziskave je ugotoviti vpliv izbranih dejavnikov primarnega in sekundarnega okolja na zorenje v prvih letih življenja. Raziskovalci povežejo specifičnost otrokovega razvoja, ki vključuje rast, zorenje, lastno aktivnost in adaptacijo z njegovimi dejavniki, in sicer dednostjo, okoljem in lastno aktivnostjo. V raziskavo so zajeti otroci, ki še ne govorijo, zato je njihov razvoj opazovan preko zorenja osnovnega gibanja, ki je filogenetsko pogojen. Vzorec raziskave zajema 80 otrok (starih od 16 do 26 mesecev), 4 vzgojiteljice in 80 staršev teh otrok. Vzorec spremenljivk za merjenje zorenja temelji na Delacatovi teoriji postopnosti vključevanja telesnih udov pri premikanju po prostoru, medtem ko vzorec spremenljivk za merjenje primarnega in sekundarnega okolja predstavlja konstrukt štirih faktorjev na materialnem, vsebinskem, organizacijskem in kadrovskem področju. Pridobljeni podatki so obdelani s statističnim programom SPSS – 21.0 za Windows. Uporabljeni so osnovni statistični parametri (opisna statistika). Za ugotavljanje razlik med skupinami so uporabljene kontingenčne tabele in hi-kvadrat preizkus. Za ugotavljanje vpliva posameznega faktorja gibalno spodbudnega okolja na razvoj hoje predšolskega otroka pa je uporabljena multipla regresijska analiza. Hipoteze so sprejete na ravni 5-odstotnega tveganja (p = 0,05). Analiza rezultatov raziskave je potrdila statistično pomemben vpliv primarnega okolja na zorenje (razvoj hoje), medtem ko sekundarno okolje ni statistično pomembno vplivalo na stopnjo razvoja hoje. Razlogi so lahko v prevelikih normativih otrok na eno odraslo osebo, v pomanjkanju materialnih pogojev ali idej za njihovo uporabo. Lahko jih iščemo v subjektivni teorijah in strahu pred poškodbami.

    Tip vnosa: Del monografije
    Ključne besede: hoja, okolje, predšolski otrok, razvoj, starši, vrtec
    Povezani naslovi URL:
    URLTip URL
    http://eduvision.si/Content/Docs/Zbornik%20prispevkov%20EDUvision%202015.pdfDrugo nahajališče
    http://cobiss6.izum.si/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=50126&rid=10847049&fmt=11&lani=siDrugo nahajališče
    Ustanova: Univerza v Ljubljani
    Fakulteta: Pedagoška fakulteta
    Oddelki: Oddelek za predšolsko vzgojo
    ID vnosa: 3310
    Datum vnosa: 07 Jan 2016 12:39
    Zadnja sprememba: 07 Jan 2016 12:39
    URI: http://pefprints.pef.uni-lj.si/id/eprint/3310

    Akcije (potrebna je prijava)

    Pregled vnosa